NOM EDUCADOR/A
|
Laura Olivares Bassedas
|
TÍTOL DE L’ACTIVITAT:
|
Ens disfressem de bandolers
|
EDAT:
|
De 24 a 36 mesos
|
GRUP:
|
En grup gran
|
OBJECTIUS D’APRENENTAGE
|
Àrea
1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
- Controlar el moviment del propi cos en
la dansa.
- Mantenir, durant un temps previst, la
coordinació de moviments i variar-ne la velocitat.
Àrea
2: Descoberta de l’entorn:
- Participació en festes,
tradicions i costums de la comunitat a la qual pertany, mostrant interès i
curiositat.
Àrea
3: Comunicació i llenguatge:
- Reconeixement, retenció i
memorització de cançons, dites senzilles, cantarelles i jocs de falda i
participar-hi de manera activa, seguint la tonada, reproduint el gest, etc.
- Reconeixement i
participació activa en danses senzilles amb una progressiva coordinació
general del cos i sentit del ritme.
|
CONTINGUTS
|
Àrea
1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
- Conceptuals:
- Control
del cos en moviment: picar de mans, girar el tronc…
- Coordinació
dinàmica específica (oculomanual).
- Realització
de moviments a través de la música.
- Procedimentals:
- Nocions relacionades
amb l’orientació estàtica i dinàmica: a davant a darrera, a dalt a baix,...
- Les possibilitats
perceptives i motores del propi cos.
- Actitudinals:
- Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies
possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les
activitats de grup.
- Gust per els jocs i les activitats de festa
Àrea
2: Descoberta de l’entorn:
- Conceptuals:
-
Coneixement dels elements característics de l'entorn social i cultural
mes proper, mitjançant la participació en balls i festes populars.
-
Elements característics de les tradicions i el folklore.: danses
- Procedimentals:
- Participació en activitats socials i
culturals i per conèixer la pròpia cultura
- Actitudinals:
-
Interès en les activitats proposades (...)
- Interès per comprendre la realitat que l’envolta, establint una relació
interactiva com a font d’aprenentatge.
Àrea
3: Comunicació i llenguatge:
- Conceptuals:
- Elements propis d’en
Serrallonga
-
El so, el
soroll i el silenci
- Procedimentals:
- Estimulació auditiva:
percepció i experimentació de les diferents qualitats del so i timbres.
- Desenvolupament del
moviment rítmic del cos.
- Estimulació i
desenvolupament de l’expressió oral.
- Actitudinals:
-
Gust per les audicions i les activitats musicals.
-
Iniciació al respecte vers als companys i educador/a.
- Curiositat per l’exploració de les
propietats sonores del propi cos i de tot allò que l’envolta.
|
Durada/Temps
|
L’activitat és realitzarà en dos sessions, la primera sessió és
realitzarà el dia 25 de setembre i la seva durada serà de 40 minuts i la
segona sessió és realitzarà el 6 de novembre i la durada serà de 40 minuts.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Espai
|
La primera sessió la
realitzarem a l’aula que prèviament retirarem les taules i les cadires per
tenir espai per fer l’activitat, i la segona sessió la realitzarem a la sala
polivalent del centre, que prèviament estarà decorada amb focus de colors,
serpentines i sense mobiliari que molesti per a realitzar l’activitat.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament
|
L’activitat es
desenvoluparà en dos sessions per a poder aprofundir en el tema.
Sessió 1 (40min) “Festa per vestir-se de
bandoler i cantem la cançó “ torna Serrallonga..”
Inicial
Asseurem als infants
en rotllana i s’explicarà l’activitat. Es mostrarà la cançó treballada de
torna, torna Serrallonga i la cantarem un cop per acabar de memoritzar-la:
Torna, torna Serrallonga
Del cor de les Guilleries
sortirà un gran espetec que en farà ressons de guerra a les parets de Tavertet. Des de Sau a La Cellera, des del Far al Matagalls, el trabuc d'en Serrallonga tornarà als amagatalls. Torna, torna, Serrallonga, que l'alzina ens cremaran, que ens arrencaran les pedres, que la terra ens robaran.
Desenvolupament
Un cop cantada la
cançó aixecarem a tots els infants i farem una rotllana i ens agafarem de les
mans al ritme de la música anirem donant lleugeres voltes, ens ajupirem en
punts determinats de la cançó i darem mitges voltes per agrupar a tots els
infants i farem un petit salt per enllestir la cançó.
Cloenda
Un cop finalitzada
la dansa i la cançó, tornarem a seure en rotllana per expressar i compartir
els sentiments envers l’activitat que acaben de realitzar.
Sessió 2 (40min) “Festa de disfresses” Fem de bandolers”
Inicial
Asseurem als infants
en rotllana i s’explicarà l’activitat. Es mostraran les disfresses elaborades
en l’activitat del dia 22 i 24 de setembre, ens les posarem i farem una fila per
parelles per anar a la sala polivalent, on prèviament els educadors han
decorat per la ocasió.
Desenvolupament
Un cop a la sala
farem una festa amb la música treballada en aquests dies, concurs de
disfresses, on els infants desfilaran per una
passarel·la i els educadors animaran als infants per fer expressions
típiques dels bandolers i danses apreses durant les activitats posteriors.
Cloenda
Un cop finalitzada
la sessió ens desvestirem i seurem en rotllana per relaxar-nos amb uns moviments lents i tranquils que
ajudaran als infants ha tornar al seu estat inicial desprès d’una llarga
activitat plena de música i emoció.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos
|
Materials:
-
Radio
CD
CD amb les cançons de Torna, torna
Serrallonga, cançó del lladre, Goigs a Honra de Nostra, pregàries de pluja,
pregàries de sol, cançó dels traginers, Sant Hilari de Sacalm, Dels sons de
les Guilleries.
-
-
Elements
decoratius per festes
-
un
paquet de serpentines de colors
-
quatre
focus de colors (vermell, blau, verd, groc)
-
Escenari amb una estora vermella
-
Elements
decoratius per festes
-
Disfresses
de bandolers, una per cada infant (elaborades anteriorment)
-
Tres
colors de pintura de cara (negre, vermell, blanc)
Humans:
-
2
educadors
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adaptacions
|
Adaptarem el ritme de
les cançons o de les danses a aquells nens que tenen més dificultats per
aprendre, no tots els nens controlen el moviment del cos igual o el seu
llenguatge oral no es clar, a aquells nens no els forçarem i deixarem que
aprenguin al seu ritme, si cal ens col·locarem al costat per ajudar en la
part rítmica de les danses.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AVALUACIÓ ACTIVITAT:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AVALUACIÓ ALUMNE:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Essent 0 la valoració mínima i 4 la
màxima.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada