Tots els membres del grup després de la
visita a les diferents llars d’infants o escoles bressol hem tret conclusions
molt semblants durant les observacions realitzades.
La música és present durant tota la
jornada, forma part dels hàbits, rutines i activitats diàries, en l’acollida i
comiat del nens i es treballa també durant les festes populars i
tradicionals com a la tardor la castanyada i al nadal cançons nadalenques,
festes en les quals també participen pares i mares juntament amb els infants i
educadors.
Les nostres
propostes de programació de la unitat didàctica de tots els membres del grup
han sigut les següents:
Laura: Proposta de programació de treballar
primer l'entorn físic immediat com la recerca i recollida d'elements a la natura,
a casa i a l'escola i amb la recollida d'aquests elements fabricar instruments
senzills per experimentar amb facilitat (tambors, panderetes, maraques,
xilòfons....) durant l’activitat s’aniria introduint música per potenciar
la seva imaginació a l'hora de experimentar amb els instruments i aprofitar
l’arribada del nadal per fer una audició a la classe amb els pares amb música
de fons i els instruments dels infants.
Jaume: Unitat didàctica per infants de 24 mesos. Per
treballar aquestes capacitats:
. Progressar en la comunicació i expressió
ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per
mitjà de diversos llenguatges.
. Observar i explorar l’entorn immediat,
natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar,
gradualment, en activitats socials i culturals.
Planificada per al tercer trimestre. De
cara a preparar una cançó per cantar-la a la festa de fi de curs. Durant el
trimestre primer es mostraria els instruments als infants, en construirien algú
de simple, tipus tambor o maraca. Es farien audicions de música amb cançons
referents a l'estiu i de cara al final assajarien una cançó per cantar-la a la
festa de fi de curs. Per tant treballarien el coneixement de l'entorn físic,
l'estiu.
Jasmina: Enfocada a infants de P2, durant el 1r trimestre, treballar la tardor, dins la tardor, fer sortides al bosc i observar els colors de la tardor, els sorolls de les fulles al trepitjar, els troncs.. Recollir tots els fruits que ens proporciona la tardor, ensenyar cançons de la tardor i ballar-les. Treballar la festa de la castanyada, cançons típiques de la castanyada amb l’elaboració d’instruments amb diferents fruits de la tardor com ara maraques fetes d'ampolles de plàstic i glans.
Després treballar l'hivern, amb l'arribada
de l'hivern fer cançons pròpies d’aquesta estació de l’any, fer una
representació de nadales per els pares evidentment acompanyats de les
educadores. Per fer la representació tindríem que decorar i els infants
ajudarien a pintar treballarien així diferents llenguatges, el plàstic, el
musical i corporal.
Susana: Durant el 3er trimestre estaria pensat
per nens de P2 i la proposta de programació seria:
Espais d'experimentació sonora amb
l’objectiu de fer partícips als nens de vivències musicals. Podríem crear tres
espais diferents:
- Espai del so: Seria un espai per
treballar el llenguatge musical per a que els nens, es poguessin comunicar,
compartir i interaccionar, els materials aportats en aquest espai podrien ser
els recopilats com diu Laura els recollits de la natura, de casa... també es
podrien treballar cançons tradicionals, de festes populars...
- Espai pati musical: Seria un espai
d'experimentació sonora, de joc temàtic, es podrien aportar diferents materials
per a facilitar l'acció motora, seria un espai on es podrien portar material de
tipus culleres de fusta, estris de cuina...
-Espai del Silenci: en aquest espai es
treballaria el concepte del silenci, utilitzant com a material capses de
cartró amb material no sonor, posarien pilotes no sonores, ... .i poc a
poc s'aniria treballant i experimentant, enfocat al descans dels nens.
Alicia: Infants de P2 ,enfocada al 1r trimestre, per treballar la tardor i
començament de l'hivern.
Dues estacions: tardor i hivern.
- A la tardor ens centraríem en la festa
de la castanyada com a festa tradicional, amb les cançons típiques, balls, les
castanyes, els panellets, la figura de la castanyera, etc. I l'estació com a
tal ens permet treballar els conceptes de colors, les formes, les mides, els
sorolls, etc. tot utilitzant els fruits d'aquesta estació i altres elements
propis.
- A l'hivern treballaríem les festes de
Nadal amb les nadales, el tió, etc. I la pròpia estació amb els conceptes
anteriors però adaptats a l'inici de l'hivern.
Tot vehiculat a través de la música per
treballar les capacitats del supòsit:
- Progressar en la comunicació i expressió
ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per
mitjà de diversos llenguatges, observar i explorar l’entorn immediat, natural i
físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en
activitats socials i culturals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada