diumenge, 13 de desembre del 2015

4.3 Continguts de la unitat didàctica



Els continguts generals seleccionats per a la nostra unitat de programació quedarien concretats en cada àrea de desenvolupament i segons la seva tipologia (Conceptuals, procedimentals o actitudinals) de la següent manera:

Àrea de descoberta d’un mateix i dels altres
Continguts procedimentals
·         Control del cos en moviment: picar de mans, girar el tronc…
·         Coordinació dinàmica específica (oculomanual).
·         Estimulació auditiva: identificació i localització de sons.
·         Estimulació auditiva: percepció de diferents sons i sorolls.
·         Iniciació a la discriminació de sabors.
·         Realització de moviments a través de la música.
·         Interiorització de les normes socials.
·         Experimentació i consciència corporal a través de la música i danses populars amb les cançons i balls dels oficis.
Continguts conceptuals.
·         Nocions relacionades amb l’orientació estàtica i dinàmica: a davant a darrera, a dalt a baix,...
·         Les possibilitats perceptives i motores del propi cos.
Continguts actitudinals
·         Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les activitats de grup.
·         Gust per els jocs i les activitats de festa.
·         Col·laboració i respecte amb els altres en relació a les seves pròpies accions durant les activitats proposades en grup. 
·         Interès per relacionar-se amb nous grups socials: els companys i les
companyes de l’escola.


Àrea de descoberta de l’entorn
Continguts conceptuals
·         Possibilitats sonores de materials i/o objectes de la vida quotidiana.
·         Exploració dels materials i/o objectes de l’entorn proper.
·         Reconeixement i diferenciació dels elements característics de l'entorn natural mes proper, mitjançant l'observació de la natura i la manipulació d'elements naturals.
·         Coneixement dels elements característics de l'entorn social i cultural més proper, mitjançant la participació en cançons, balls i festes populars.
·         Elements característics de les tradicions i el folklore.: danses
Continguts procedimentals
·         Observació i experimentació d’objectes i /o materials de l’entorn.
·         Observació d’alguns hàbits de cura dels animals
·         Percepció i reconeixement d’elements de l’entorn natural.
·         Participació en activitats socials i culturals i per conèixer la pròpia cultura.  
·         Exploració del món exterior.
Continguts actitudinals
·         Interès en les activitats proposades (...)
·         Interès per comprendre la realitat que l’envolta, establint una relació interactiva com a font d’aprenentatge.
·         Establiment d’una relació interactiva amb els altres. 
·         Gust per les plantes i animals i elements de l’entorn natural.
·         Interès per l’exploració de diferents objectes o materials

Àrea de comunicació i llenguatge
Continguts conceptuals
·         Qualitats del so: so/silenci, curt/llarg i fort/fluix.
·         Tècniques plàstiques: esquinçada, enganxada, modelatge...
·         Elements propis d’en Serrallonga
·         Exploració de la textura de diversos materials i/o objectes.
·         El so, el soroll i el silenci
·         Establiment de normes socials que regeixen l'intercanvi lingüístic, esperant el torn a l'hora de realitzar cançons populars
Continguts procedimentals
·         Ampliació del vocabulari habitual.
·         Estimulació auditiva: percepció i experimentació de les diferents qualitats del so i timbres.
·         Observació i experimentació de les maneres de produir sons: picant, amb els instruments, la veu...
·         Prensió fina per les activitats plàstiques.
·         Desenvolupament del moviment rítmic del cos.
·         Manipulació i exploració de diferents tipus de materials per captar-ne les diferents característiques.
·         Estimulació i desenvolupament de l’expressió oral.
Continguts actitudinals
·         Gust per els contes
·         Gust per les audicions i les activitats musicals.
·         Gust per escoltar i memoritzar cançons durant audicions fetes a l'aula
·         Iniciació al respecte vers als companys i educador/a.
·         Curiositat per l’exploració de les propietats sonores del propi cos i de tot allò que l’envolta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada