Els continguts generals seleccionats per a la nostra unitat de programació
quedarien concretats en cada àrea de desenvolupament i segons la seva tipologia
(Conceptuals, procedimentals o actitudinals) de la següent manera:
Àrea de descoberta d’un mateix i dels altres
|
Continguts procedimentals
|
·
Control del cos en moviment: picar de
mans, girar el tronc…
·
Coordinació dinàmica específica
(oculomanual).
·
Estimulació auditiva: identificació i
localització de sons.
·
Estimulació auditiva: percepció de
diferents sons i sorolls.
·
Iniciació a la discriminació de
sabors.
·
Realització de moviments a través de
la música.
·
Interiorització de les normes
socials.
·
Experimentació i consciència corporal a través de la música i danses
populars amb les cançons i balls dels oficis.
|
Continguts
conceptuals.
|
·
Nocions relacionades amb
l’orientació estàtica i dinàmica: a davant a darrera, a dalt a baix,...
·
Les possibilitats perceptives i
motores del propi cos.
|
Continguts
actitudinals
|
·
Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies
possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les
activitats de grup.
·
Gust per els jocs i les
activitats de festa.
·
Col·laboració i respecte amb els altres en relació a les seves pròpies
accions durant les activitats proposades en grup.
·
Interès per relacionar-se amb nous grups socials: els companys i les
companyes de l’escola.
|
Àrea de descoberta de l’entorn
|
Continguts
conceptuals
|
·
Possibilitats sonores de
materials i/o objectes de la vida quotidiana.
·
Exploració dels materials i/o
objectes de l’entorn proper.
·
Reconeixement i diferenciació dels elements característics de l'entorn
natural mes proper, mitjançant l'observació de la natura i la manipulació
d'elements naturals.
·
Coneixement dels elements característics de l'entorn social i cultural més
proper, mitjançant la participació en cançons, balls i festes populars.
·
Elements característics de les
tradicions i el folklore.: danses
|
Continguts procedimentals
|
·
Observació i experimentació
d’objectes i /o materials de l’entorn.
·
Observació d’alguns hàbits de
cura dels animals
·
Percepció i reconeixement
d’elements de l’entorn natural.
·
Participació
en activitats socials i culturals i per conèixer la pròpia
cultura.
·
Exploració
del món exterior.
|
Continguts
actitudinals
|
·
Interès en les activitats proposades (...)
·
Interès per comprendre la realitat que
l’envolta, establint una relació interactiva com a font d’aprenentatge.
·
Establiment d’una relació interactiva amb els
altres.
·
Gust per les plantes i animals
i elements de l’entorn natural.
·
Interès per l’exploració de
diferents objectes o materials
|
Àrea de comunicació i llenguatge
|
Continguts
conceptuals
|
·
Qualitats del so: so/silenci, curt/llarg i fort/fluix.
·
Tècniques plàstiques: esquinçada, enganxada,
modelatge...
·
Elements propis d’en Serrallonga
·
Exploració de la textura de diversos
materials i/o objectes.
·
El so, el soroll i el silenci
·
Establiment de normes socials que regeixen l'intercanvi lingüístic,
esperant el torn a l'hora de realitzar cançons populars
|
Continguts
procedimentals
|
·
Ampliació del vocabulari
habitual.
·
Estimulació auditiva:
percepció i experimentació de les diferents qualitats del so i timbres.
·
Observació i experimentació de les
maneres de produir sons: picant, amb els instruments, la veu...
·
Prensió fina per
les activitats plàstiques.
·
Desenvolupament del
moviment rítmic del cos.
·
Manipulació i exploració
de diferents tipus de materials per captar-ne les diferents característiques.
·
Estimulació i
desenvolupament de l’expressió oral.
|
Continguts
actitudinals
|
·
Gust per els contes
·
Gust per les audicions i les
activitats musicals.
·
Gust per escoltar i memoritzar cançons durant audicions fetes a l'aula
·
Iniciació al respecte vers als companys
i educador/a.
·
Curiositat per l’exploració de les
propietats sonores del propi cos i de tot allò que l’envolta.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada