OBJECTIUS D’APRENENTATGE
|
CAPACITATS
|
|
5
|
6
|
|
·
Posar en coordinació ambdues
mans, aplicant mes o menys força o fent ús de la pinça en accions de: picar,
estripar, pastar, modelar, emmotllar.....
|
x
|
|
·
Gaudir de la pròpia acció i de
les activitats proposades per l’educador/a.
|
X
|
|
·
Controlar el moviment del propi cos
en la dansa.
|
X
|
|
·
Mostrar les pròpies emocions,
interessos i preferències amb l’actitud corporal i amb l’expressió verbal.
|
X
|
|
·
Mantenir, durant un temps
previst, la coordinació de moviments i variar-ne la velocitat.
|
X
|
X
|
·
Observar
tradicions pròpies de la festa d’en Serrallonga.
|
X
|
|
·
Conèixer
elements característics de la festa d’en Serrallonga i dels oficis.
|
X
|
X
|
·
Mostrar una
actitud de cura i respecte per l’entorn natural.3
|
X
|
X
|
·
Mostrar
coneixement dels costums o reaccions de determinats essers vius.
|
X
|
X
|
·
Explorar els
elements dels seu entorn immediat: animals i plantes.
|
X
|
X
|
·
Escoltar i identificar de manera intuïtiva sons dels diferents animals o de l’entorn.
|
X
|
X
|
·
Identificar
alguns estris emprats en els oficis
|
X
|
|
·
Mostrar atenció en les activitats
orals.
|
X
|
X
|
·
Desenvolupar l’atenció auditiva
|
X
|
X
|
·
Descriure alguns objectes, imatges i
situacions presents.
|
X
|
X
|
·
Comprendre i interpretar les cançons
i els contes.
|
X
|
X
|
·
Discriminar i apreciar l es qualitats
del so: so/silenci, fort/fluix i llarg/curt.
|
X
|
|
·
Completar ritmes, cantarelles i
frases conegudes.
|
X
|
|
·
Apreciar i discriminar les diverses
textures, sabors i olors: fi/rugós, dolç/salat
|
X
|
X
|
·
Identificar la disfressa del bandoler
amb la figura i la festivitat del Serrallonga
|
X
|
X
|
Objectius de cicle
(Primer nivell de concreció)
|
Objectius de centre
(Segon nivell de concreció)
|
Objectius d’aprenentatge
(Tercer nivell de concreció)
|
2.
Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant
progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de
comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
|
2.1.
Experimentar la percepció d’estímuls sensorials partint de la manipulació de
materials: plaer o desplaer, consistència, color...
2.2.
Identificar manifestacions orals del folklore
2.3.
Habituar-se a tenir cura dels elements del marc natural i social que té a
l’abast.
2.4
Acceptar la presència i interacció d'altres nens i nenes
|
2.1.1
Posar en coordinació ambdues mans, aplicant mes o menys força o fent ús de la
pinça en accions de: picar, estripar, pastar, modelar, emmotllar.....
2.2.1. Observar tradicions pròpies de la festa d’en
Serrallonga.
2.2.2. Conèixer elements característics de la festa
d’en Serrallonga i dels oficis.
2.2.3. Identificar la disfressa del bandoler amb la
figura i la festivitat del Serrallonga.
2.3.1. Mostrar una actitud de cura i respecte per
l’entorn natural.
2.3.2 Mostrar coneixement dels costums o reaccions de
determinats essers vius.
2.4.1
Mostrar seguretat emocional i física per mitjà de propostes d’activitats en
petit grup.
|
4.
Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i
expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una
progressiva millora del llenguatge oral.
|
4.1.
Memoritzar algunes cançons senzilles.
4.2.
Entendre les intencions comunicatives de les altres persones, pel gest i
entonació.
|
4.1.1 Completar ritmes, cantarelles i frases
conegudes.
4.2.1 Mostrar atenció en les activitats orals.
4.2.2 Descriure alguns objectes, imatges i
situacions presents.
4.2.3
Gaudir de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a.
|
6. Actuar
sobre la realitat immediata, descobrint-ne l’organització a partir de les
pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons les seves
característiques perceptives
|
6.1.
Identificar qualitats perceptibles en relació amb objectes, éssers, fenòmens
i situacions en que pertanyen.
6.2.
Identificar algunes feines amb persones conegudes de l’entorn familiar i
escolar.
|
6.1.1. Explorar els elements dels seu entorn immediat:
animals i plantes.
6.1.2. Escoltar i
identificar de manera intuïtiva
sons dels diferents animals o de l’entorn.
6.2.1 Identificar alguns estris emprats en els oficis.
|
8.
Iniciar-se en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal,
matemàtic, musical i plàstic.
|
8.1.
Aplicar el nom adequat a diverses qualitats perceptibles dels elements
observats.
8.2.
Conèixer alguns contes o cantarelles més importants i els seus personatges
més destacats.
8.3.
Imitar cantarelles, danses i ritmes mitjançant la veu, el cos i el moviment,
ja sigui amb desplaçament o sense.
8.4.Diferenciar
auditivament les qualitats del so.
|
8.1.1 Apreciar i discriminar les diverses
textures, sabors i olors: fi/rugós, dolç/salat, ...
8.2.1 Comprendre i interpretar les cançons i els
contes.
8.3.1
Controlar el moviment del propi cos en la dansa.
8.3.2
Mostrar les pròpies emocions, interessos i preferències amb l’actitud
corporal i amb l’expressió verbal.
8.3.3 Mantenir, durant un temps previst, la
coordinació de moviments i variar-ne la velocitat.
8.3.4
Reproduir sons rítmics amb les parts del cos.
8.4.1.Desenvolupar l’atenció auditiva.
8.4.2.Discriminar i apreciar l es qualitats del
so: so/silenci, fort/fluix i llarg/curt.
8.4.3 Discriminar so-soroll-silenci
8.4.4
Discriminar diferents timbres d’instruments
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada