diumenge, 13 de desembre del 2015

4.2.1. Relació d’objectius d’aprenentatge amb les capacitats



OBJECTIUS D’APRENENTATGE
CAPACITATS
5
6
·         Posar en coordinació ambdues mans, aplicant mes o menys força o fent ús de la pinça en accions de: picar, estripar, pastar, modelar, emmotllar.....

x
·         Gaudir de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a.
X

·         Controlar el moviment del propi cos en la dansa.
X

·         Mostrar les pròpies emocions, interessos i preferències amb l’actitud corporal i amb l’expressió verbal.
X

·         Mantenir, durant un temps previst, la coordinació de moviments i variar-ne la velocitat.
X
X
·         Observar tradicions pròpies de la festa d’en Serrallonga.

X
·         Conèixer elements característics de la festa d’en Serrallonga i dels oficis.
X
X
·         Mostrar una actitud de cura i respecte per l’entorn natural.3
X
X
·         Mostrar coneixement dels costums o reaccions de determinats essers vius.
X
X
·         Explorar els elements dels seu entorn immediat: animals i plantes.
X
X
·         Escoltar i  identificar de manera intuïtiva  sons dels diferents animals o de l’entorn.
X
 X
·         Identificar alguns estris emprats en els oficis

 X
·         Mostrar atenció en les activitats orals.
X
 X
·         Desenvolupar l’atenció auditiva
X
 X
·         Descriure alguns objectes, imatges i situacions presents.
X
 X
·         Comprendre i interpretar les cançons i els contes.
X
 X
·         Discriminar i apreciar l es qualitats del so: so/silenci, fort/fluix i llarg/curt.
X

·         Completar ritmes, cantarelles i frases conegudes.
X

·         Apreciar i discriminar les diverses textures, sabors i olors: fi/rugós, dolç/salat
X
X
·         Identificar la disfressa del bandoler amb la figura i la festivitat del Serrallonga
X
X


       




Objectius de cicle
(Primer nivell de concreció)
Objectius de centre
(Segon nivell de concreció)
Objectius d’aprenentatge
(Tercer nivell de concreció)
2. Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
2.1. Experimentar la percepció d’estímuls sensorials partint de la manipulació de materials: plaer o desplaer, consistència, color...

2.2. Identificar manifestacions orals del folklore

2.3. Habituar-se a tenir cura dels elements del marc natural i social que té a l’abast.

2.4 Acceptar la presència i interacció d'altres nens i nenes

2.1.1 Posar en coordinació ambdues mans, aplicant mes o menys força o fent ús de la pinça en accions de: picar, estripar, pastar, modelar, emmotllar.....

2.2.1. Observar tradicions pròpies de la festa d’en Serrallonga.

2.2.2. Conèixer elements característics de la festa d’en Serrallonga i dels oficis.

2.2.3. Identificar la disfressa del bandoler amb la figura i la festivitat del Serrallonga.

2.3.1. Mostrar una actitud de cura i respecte per l’entorn natural.

2.3.2 Mostrar coneixement dels costums o reaccions de determinats essers vius.

2.4.1 Mostrar seguretat emocional i física per mitjà de propostes d’activitats en petit grup.

4. Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
4.1. Memoritzar algunes cançons senzilles.

4.2. Entendre les intencions comunicatives de les altres persones, pel gest i entonació.

4.1.1 Completar ritmes, cantarelles i frases conegudes.

4.2.1 Mostrar atenció en les activitats orals.

4.2.2 Descriure alguns objectes, imatges i situacions presents.

4.2.3 Gaudir de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a.
6. Actuar sobre la realitat immediata, descobrint-ne l’organització a partir de les pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives
6.1. Identificar qualitats perceptibles en relació amb objectes, éssers, fenòmens i situacions en que pertanyen.

6.2. Identificar algunes feines amb persones conegudes de l’entorn familiar i escolar.
6.1.1. Explorar els elements dels seu entorn immediat: animals i plantes.

6.1.2. Escoltar i  identificar de manera intuïtiva  sons dels diferents animals o de l’entorn.

6.2.1 Identificar alguns estris emprats en els oficis.
8. Iniciar-se en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, matemàtic, musical i plàstic.
8.1. Aplicar el nom adequat a diverses qualitats perceptibles dels elements observats.

8.2. Conèixer alguns contes o cantarelles més importants i els seus personatges més destacats.

8.3. Imitar cantarelles, danses i ritmes mitjançant la veu, el cos i el moviment, ja sigui amb desplaçament o sense.

8.4.Diferenciar auditivament les qualitats del so.

8.1.1 Apreciar i discriminar les diverses textures, sabors i olors: fi/rugós, dolç/salat, ...

8.2.1 Comprendre i interpretar les cançons i els contes.

8.3.1 Controlar el moviment del propi cos en la dansa.

8.3.2 Mostrar les pròpies emocions, interessos i preferències amb l’actitud corporal i amb l’expressió verbal.

8.3.3 Mantenir, durant un temps previst, la coordinació de moviments i variar-ne la velocitat.

 8.3.4 Reproduir sons rítmics amb les parts del cos.

8.4.1.Desenvolupar l’atenció auditiva.

8.4.2.Discriminar i apreciar l es qualitats del so: so/silenci, fort/fluix i llarg/curt.

8.4.3 Discriminar so-soroll-silenci

8.4.4 Discriminar diferents timbres d’instruments

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada