dimecres, 30 de desembre del 2015

Quins animals



FITXA DE L’ACTIVITAT núm. 9.1 Quins animals: Sortida a la granja Vilar Rural








Nom component de grup que realitza aquesta activitat:


Alícia Balaguer Boixadera

Títol de l'activitat:


Sortida a la granja Vilar Rural

Edat:


2 – 3 anys


Grup:


Les Abelles

Objectius d'aprenentatge:







Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:

2.4.1      Mostrar seguretat emocional i física per mitjà de propostes d’activitats en petit grup.
 

Àrea 2: Descoberta de l’entorn:

6.1.2      Escoltar i  identificar de manera intuïtiva  sons dels diferents animals o de l’entorn.
 

Àrea 3: Comunicació i llenguatge:

8.4.1      Treballar la capacitat de reconèixer sons específics per a desenvolupar l’atenció auditiva
 
 

 

Continguts:




Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:




Actitudinals:




                    Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les activitats  de grup.




Procedimentals:




                    Estimulació auditiva: identificació i localització de sons.




                    Estimulació auditiva: percepció de diferents sons i sorolls.








Àrea 2: Descoberta de l’entorn:






Conceptuals:






                    Reconeixement i diferenciació dels elements característics de l’entorn natural mes proper, mitjançant l’observació de la natura i la manipulació d’elements naturals.






Actitudinals:






                    Interès per comprendre la realitat que l’envolta, establint una relació interactiva com a font d’aprenentatge.















Durada/Temps:

                    Treball previ a la sortida: 15 min

                    Visita a la granja: 2h 30min (tenint en compte el transport)

Espai:



                    A l’aula, no ens cal cap preparació especial

                    La granja, ja està preparada per les visites d’escoles i infants, amb els espais condicionats

Desenvolupament:




Inici:


Aquesta activitat serà d’observació i exploració dels animals en l’entorn de la granja. Per tal de desplaçar-nos fins a la seva localització valorarem si és possible la col·laboració dels pares per al transport en el propi vehicle o la possibilitat d’anar amb un mini bus.


Abans de sortir ens asseurem a l’aula i l’educadora mostrarà dibuixos dels diferents animals de la granja tot repassant amb els infants el nom dels animals i el seus sons. I explicarem que anem a la granja on veurem aquests animals i el seu entorn. 




 Exemple: fitxa dibuixos animals


Desenvolupament:


En arribar a la granja farem una visita guiada. Els nens veuran els animals, on viuen, què mengen, quins sons fan, etc. Podran recollir els ous de les gallines, donar-los de menjar i tocar-los. Animarem al nens a escoltar la resta de sons que envolten la granja i el seu entorn, a identificar-los i discriminar-ne la procedència.


NOTA: En la visita dividirem els nens en petits grups de 4 infants per repartir-se en les activitats amb els diferents animals.


Això permetrà a l’infant establir una relació interactiva com a font d’aprenentatge i despertar el seu interès, i l’estimulació auditiva, en aquest cas amb els animals de la granja.


Treballarem el reconeixement i diferenciació dels elements característics de l’entorn natural mes proper, mitjançant l’observació de la natura i la manipulació d’elements naturals.


Cloenda:


Per finalitzar la nostra visita a la granja, i reforçar tot els coneixements adquirits en la visita, recuperarem els dibuixos dels animals, que hem mostrat a l’aula, i a cada nen se li’n donarà un que pintarà.


Assentats fent una rotllana, parlarem del que hem vist a la granja, anomenant cada nen el seu animal i el seu so.


Establirem una comunicació on respectarem les intervencions i durant la visita treballarem el saber comportar-se correctament en cada situació dins i fora de l’aula. Tot incidint en l’esforç de l’infant per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les activitats de grup.

Recursos:


Material didàctic: fulls amb els dibuixos dels animals


Altre material: colors de cera




Recursos humans:


                    2 educadores: la tutora i un reforç


                    El personal de la granja

Adaptacions:



                    L’adaptació dels espais s’explica en l’apartat “Espais”.

                    En el cas de l’organització de l’activitat, si ens trobem en l’aula algun infant que presenta alguna necessitat específica, valorarem com adaptar l’activitat per a que l’infant en pugui ser partícip.

                    Demanarem la col·laboració de les famílies: en la visita a la granja, facilitant-los la informació de la sortida i el que treballem, per tal de donar continuïtat amb la família.



Avaluació de l'activitat:











0

1

2

3

4

Observacions

La metodologia ha estat adequada als infants?















La intervenció dels educadors ha sigut la adequada?













L’espai utilitzat ha estat l’adequat?















S’han obtingut els objectius esperats?















La planificació de la temporització ha estat adequada a les activitats?













Els infants han participat activament en les activitats?













Les activitats proposades han sigut les correctes?















*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxima



Avaluació de l'alumne:











0

1

2

3

4

Observacions

 Ha interaccionat amb els animals mostrant interès per aquests













Ha mostrat una reacció positiva envers els animals













Identifica els animals i els seus sons















Reprodueix els sons dels animals















S’ha comportat correctament

















*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxima.



FITXA DE L’ACTIVITAT núm. 9.2 Quins animals: La capsa màgica dels animals







Nom component de grup que realitza aquesta activitat:



Alícia Balaguer Boixadera

Títol de l'activitat:



La capsa màgica dels animals

Edat:



2 – 3 anys



Grup:



Les Abelles

Objectius d'aprenentatge:

 



Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:

2.4.1      Mostrar seguretat emocional i física per mitjà de propostes d’activitats en petit grup.

4.2.3      Gaudir de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a

Àrea 2: Descoberta de l’entorn

6.1.2      Escoltar i  identificar de manera intuïtiva  sons dels diferents animals o de l’entorn.

Àrea 3: Comunicació i llenguatge:

8.4.1      Discriminar i apreciar les qualitats del so

8.4.1      Treballar la capacitat de reconèixer sons específics per a desenvolupar l’atenció auditiva
 
 


Continguts:



Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:



Actitudinals:



                    Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les activitats  de grup.



                    Col·laboració i respecte amb els altres en relació a les seves pròpies accions durant les activitats proposades en grup.



Procedimentals:



                    Estimulació auditiva: identificació i localització de sons.



                    Estimulació auditiva: percepció de diferents sons i sorolls.





Àrea 3: Comunicació i llenguatge:



Actitudinals:



                    Curiositat per l’exploració de les propietats sonores del propi cos i de tot allò que l’envolta.









Durada/Temps:

                    45 min

Espai:



                    L’aula disposarà de la pantalla i el projector.

                    En un racó disposarem la capsa que conté els instruments.

                    Per desenvolupar l’activitat ho farem en la part central de l’aula, asseguts en forma de mitja lluna per què tots els nens puguin veure l’educadora i la interacció sigui més directa a l’hora de treballar amb la capsa i els instruments

Desenvolupament:




Inici:


En aquesta activitat treballarem els sons dels animals i els diferents instruments, incorporant el conte “ Els quatre músics“.


Recordarem amb els nens la visita que vam fer a la granja on vam veure els animals i ho enllaçarem per introduir el conte.


Desenvolupament:


Escoltarem i veurem el conte en una pantalla gran:


Al conte “Els quatre músics” ens trobem amb un ase que brama, un gos que borda, un gat que miola i un gall que canta.


https://www.youtube.com/watch?v=nHY11mTLQA0




Un cop acabat el conte, ens asseurem en rotllana i posarem al mig una capsa gran que anomenarem “la capsa màgica dels animals”. Farem que els nens l’obrin i dins hi trobaran el següent:


                    4 dibuixos d’un ase, un gos, un gat i un gall,


                    Els 4 instruments musicals: una bateria, una trompeta, un violí i un saxo


                    I el conte en paper de “ Els quatre músics“, un per a cada nen


Parlarem dels animals: quins són, quins sons fan, com es mouen, recordant el que ja vam veure en l’activitat de la granja, i identificant i diferenciant el so de cada animal.


Treballarem també amb els instruments. Els nens els tocaran i manipularan per explorar-los. Aprendrem el seu nom i escoltarem el seu so musical, per tal de discriminar els diferents timbres dels instruments.


Explicarem com els 4 animals formen un grup musical amb els seus sons vocals i els sons dels instruments.


Cloenda:


Per acabar cantarem tots junts reproduint els sons dels animals i tocant els instruments, vetllant perquè els nens gaudeixin de l’experiència de la música de forma alegre i divertida.

Recursos:


Material didàctic:


                    1 conte per nen (inclòs en el material didàctic)


                    4 fulls de dibuixos dels animals


                    Vídeo del conte




Altre material:


                    pantalla i projector


                    capsa gran de cartró pintada amb colors i notes musicals


                    4 instruments de joguina: una bateria, una trompeta, un violí i un saxo


                    Els sons dels instruments i dels animals en el nostre ordenador o en un CD


Recursos humans:


                    L’educadora

Adaptacions:



                    L’adaptació dels espais s’explica en l’apartat “Espais”.

                    En el cas de l’organització de l’activitat, si ens trobem en l’aula algun infant que presenta alguna necessitat específica, valorarem com adaptar l’activitat per a que l’infant en pugui ser partícip.

                    Demanarem la col·laboració de les famílies: amb els instruments (si en tenen de joguina a casa), i facilitant-los la informació del conte i del que treballem, per tal de donar continuïtat amb la família.

Avaluació de l'activitat:









0

1

2

3

4

Observacions

La metodologia ha estat adequada als infants?















La intervenció dels educadors ha sigut la adequada?













L’espai utilitzat ha estat l’adequat?















S’han obtingut els objectius esperats?















La planificació de la temporització ha estat adequada a les activitats?













Els infants han participat activament en les activitats?















Les activitats proposades han sigut les correctes?

















*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxima

Avaluació de l'alumne:









0

1

2

3

4

Observacions

Mostra interès pels instruments i el seu so















Identifica els animals i els seus sons















Reprodueix els sons dels animals















Ha participat respectant el seu torn en les accions que s’han proposat













Ha expressat interès i diversió amb l’activitat musical















*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxima.





FITXA DE L’ACTIVITAT núm. 9.3 Quins animals: El so dels animals i dels instruments de la capsa màgica







Nom component de grup que realitza aquesta activitat:



Alícia Balaguer Boixadera

Títol de l'activitat:



El so dels animals i dels instruments de la capsa màgica

Edat:



2 – 3 anys



Grup:



Les Abelles

Objectius d'aprenentatge:



Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:



4.2.3        Gaudir de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a





Àrea 3: Comunicació i llenguatge:



8.3.4        Reproduir sons rítmics amb les parts del cos.

8.3.5        Discriminar i apreciar les qualitats del so

8.3.6        Discriminar so-soroll-silenci

8.3.7        Discriminar diferents timbres d’instruments

8.3.8        Treballar la capacitat de reconèixer sons específics per a desenvolupar l’atenció auditiva



Continguts:



Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:



Actitudinals:



                    Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les activitats  de grup.



                    Col·laboració i respecte amb els altres en relació a les seves pròpies accions durant les activitats proposades en grup.



Procedimentals:



                    Estimulació auditiva: identificació i localització de sons.



                    Estimulació auditiva: percepció de diferents sons i sorolls.





Àrea 3: Comunicació i llenguatge:



Procedimentals:



                    Estimulació auditiva: percepció i experimentació de les diferents qualitats del so i timbres. Experimentació i classificació de les qualitats del so: durada, intensitat, altura i timbre



                    Observació i experimentació de les maneres de produir sons: picant, amb els instruments, la veu...



Conceptuals:



                    El so, el soroll i el silenci



                    Qualitats del so



Actitudinals:



                    Curiositat per l’exploració de les propietats sonores del propi cos i de tot allò que l’envolta.









Durada/Temps:

                    45 min

Espai:



                    L’aula disposarà de la pantalla i el projector.

                    Un cop finalitzada la cançó ens asseurem en semicercle davant de la pissarra, on haurem dibuixat instruments i notes musicals, i on hi haurà la capsa màgica. Amb un espai suficient perquè els nens puguin veure l’educadora i la comunicació sigui propera i directa.

Desenvolupament:




Inici:


En aquesta activitat a partir dels coneixements que els nens han adquirit en les dos anteriors: els sons dels animals i els sons dels instruments treballats, introduirem les quatre qualitats del so (durada, intensitat, timbre i altura) i el silenci. També reproduirem diferents ritmes: de pressa i a poc a poc.


Començarem l’activitat asseguts davant la pantalla i projectarem la cançó: "Els animals de la granja"


    “ A la granja de l’oncle Jan


     Hi ha animals en llibertat,


     Hi ha una vaca que vol parlar:


     Muuuuuu, muuuuuu”  (...)


https://www.youtube.com/watch?v=8kDVnZJhhso




D’aquesta manera recordarem la visita a la granja, els animals i els seus sons. L’educadora animarà als nens a reproduir els sons dels animals i a cantar.


Després tornarem a recuperar la “capsa màgica dels instruments” i en traurem els instruments i els bastons. I recordarem el so dels instruments.


Desenvolupament:


Aleshores l’educadora explicarà als nens que hi ha so i silenci. I experimentaran primer fent tots silenci i després fent sons amb els instruments, dels animals, amb la veu... L’educadora incidirà en els diferents sons perquè els nens observin les diferències de timbre de les veus i dels instruments, i l’altura: greus i aguts.


Seguidament amb els bastons, repartits 2 per a cada nen, experimentarem amb la durada (llarg i curt), la intensitat (fort i suau) i el ritme (de pressa i a poc a poc). Deixarem els bastons i picarem amb les mans, els dits,...


Cloenda:


Per anar acabant farem soroll tots plegats fent sons amb les mans, els instruments, la veu, de forma desorganitzada i sense to ni so, fins que l’educadora els tornarà a demanar que facin silenci.

Recursos:


Material didàctic:


                    Vídeo cançó : "Els animals de la granja"


Altre material:


                    pantalla i projector


                    capsa gran de cartró pintada amb colors i notes musicals


                    4 instruments de joguina: una bateria, una trompeta, un violí i un saxo


                    Parella de bastons per a cada nen


                    Els sons dels instruments i dels animals en el nostre ordenador o en un CD (opcional)


Recursos humans:


                    L’educadora

Adaptacions:



                    L’adaptació dels espais s’explica en l’apartat “Espais”.

                    En el cas de l’organització de l’activitat, si ens trobem en l’aula algun infant que presenta alguna necessitat específica, valorarem com adaptar l’activitat per a que l’infant en pugui ser partícip.

                    Demanarem la col·laboració de les famílies: facilitant-los la informació de la cançó i el que treballem, per tal de donar continuïtat amb la família.

Avaluació de l'activitat:









0

1

2

3

4

Observacions

La metodologia ha estat adequada als infants?















La intervenció dels educadors ha sigut la adequada?













L’espai utilitzat ha estat l’adequat?















S’han obtingut els objectius esperats?















La planificació de la temporització ha estat adequada a les activitats?













Els infants han participat activament en les activitats?













Les activitats proposades han sigut les correctes?















*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxima

Avaluació de l'alumne:









0

1

2

3

4

Observacions

Mostra interès per les indicacions de l’educadora















Reprodueix els so fort i fluix, i de pressa i a poc a poc













Reprodueix sons rítmics amb les mans i dits















Distingeix entre so, soroll i silenci















Mostra curiositat i sensibilitat per la música















*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxima.




  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada