Nom component de grup que realitza
aquesta activitat:
|
Alícia Balaguer Boixadera
| |
Títol de l'activitat:
|
Sortida a la granja Vilar Rural
| |
Edat:
|
2 – 3 anys
| |
Grup:
|
Les Abelles
| |
Objectius d'aprenentatge:
|
| |
Continguts:
|
Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
Actitudinals:
●
Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves
pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les
activitats de grup.
Procedimentals:
●
Estimulació auditiva: identificació i localització de sons.
●
Estimulació auditiva: percepció de diferents sons i sorolls.
Àrea 2: Descoberta de l’entorn:
Conceptuals:
●
Reconeixement i diferenciació dels elements característics de
l’entorn natural mes proper, mitjançant l’observació de la natura i la
manipulació d’elements naturals.
Actitudinals:
●
Interès per comprendre la realitat que l’envolta, establint una
relació interactiva com a font d’aprenentatge.
|
Durada/Temps:
|
●
Treball previ a la sortida: 15 min
●
Visita a la granja: 2h 30min (tenint en compte el transport)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Espai:
|
●
A l’aula, no ens cal cap preparació especial
●
La granja, ja està preparada per les visites d’escoles i
infants, amb els espais condicionats
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament:
|
Inici:
Aquesta activitat serà d’observació i exploració dels animals en
l’entorn de la granja. Per tal de desplaçar-nos fins a la seva localització
valorarem si és possible la col·laboració dels pares per al transport en el
propi vehicle o la possibilitat d’anar amb un mini bus.
Abans de sortir ens asseurem a l’aula i l’educadora mostrarà
dibuixos dels diferents animals de la granja tot repassant amb els infants el
nom dels animals i el seus sons. I explicarem que anem a la granja on veurem
aquests animals i el seu entorn.
Exemple: fitxa dibuixos
animals
Desenvolupament:
En arribar a la granja farem una visita guiada. Els nens veuran
els animals, on viuen, què mengen, quins sons fan, etc. Podran recollir els
ous de les gallines, donar-los de menjar i tocar-los. Animarem al nens a
escoltar la resta de sons que envolten la granja i el seu entorn, a
identificar-los i discriminar-ne la procedència.
NOTA: En la visita dividirem els nens en petits grups de 4
infants per repartir-se en les activitats amb els diferents animals.
Això permetrà a l’infant establir una relació interactiva com a
font d’aprenentatge i despertar el seu interès, i l’estimulació auditiva, en
aquest cas amb els animals de la granja.
Treballarem el reconeixement i diferenciació dels elements
característics de l’entorn natural mes proper, mitjançant l’observació de la
natura i la manipulació d’elements naturals.
Cloenda:
Per finalitzar la nostra visita a la granja, i reforçar tot els
coneixements adquirits en la visita, recuperarem els dibuixos dels animals,
que hem mostrat a l’aula, i a cada nen se li’n donarà un que pintarà.
Assentats fent una rotllana, parlarem del que hem vist a la
granja, anomenant cada nen el seu animal i el seu so.
Establirem una comunicació on
respectarem les intervencions i durant la visita treballarem el saber
comportar-se correctament en cada situació dins i fora de l’aula. Tot incidint
en l’esforç de l’infant per adquirir confiança en si mateix i en les seves
pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les
activitats de grup.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos:
|
Material didàctic: fulls amb els dibuixos dels animals
Altre material: colors de cera
http://www.vilarsrurals.com/ca/activitats/granja/escola-per-http://www.vilarsrurals.com/ca/activitats/granja/escola-per-nens
Recursos humans:
●
2 educadores: la tutora i un reforç
●
El personal de la granja
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adaptacions:
|
●
L’adaptació
dels espais s’explica en l’apartat “Espais”.
●
En el
cas de l’organització de l’activitat, si ens trobem en l’aula algun
infant que presenta alguna necessitat específica, valorarem com adaptar
l’activitat per a que l’infant en pugui ser partícip.
●
Demanarem
la col·laboració de les famílies: en la visita a la granja,
facilitant-los la informació de la sortida i el que treballem, per tal de
donar continuïtat amb la família.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació
de l'activitat:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Essent 0 la valoració mínima i
4 la màxima
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació de l'alumne:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Essent 0 la valoració mínima i
4 la màxima.
|
FITXA DE
L’ACTIVITAT núm. 9.2 Quins animals: La capsa màgica
dels animals
Nom component de grup que realitza
aquesta activitat:
|
Alícia Balaguer Boixadera
|
Títol de l'activitat:
|
La capsa màgica dels animals
|
Edat:
|
2 – 3 anys
|
Grup:
|
Les Abelles
|
Objectius d'aprenentatge:
| Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres: 2.4.1 Mostrar seguretat emocional i física per mitjà de propostes d’activitats en petit grup. 4.2.3 Gaudir de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a Àrea 2: Descoberta de l’entorn 6.1.2 Escoltar i identificar de manera intuïtiva sons dels diferents animals o de l’entorn. Àrea 3: Comunicació i llenguatge: 8.4.1 Discriminar i apreciar les qualitats del so 8.4.1 Treballar la capacitat de reconèixer sons específics per a desenvolupar l’atenció auditiva |
Continguts:
|
Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
Actitudinals:
●
Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves
pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les
activitats de grup.
●
Col·laboració i respecte amb els altres en relació a les seves
pròpies accions durant les activitats proposades en grup.
Procedimentals:
●
Estimulació auditiva: identificació i localització de sons.
●
Estimulació auditiva: percepció de diferents sons i sorolls.
Àrea 3: Comunicació i llenguatge:
Actitudinals:
●
Curiositat per l’exploració de les propietats sonores del propi
cos i de tot allò que l’envolta.
|
Durada/Temps:
|
●
45 min
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Espai:
|
●
L’aula disposarà de la pantalla i el projector.
●
En un racó disposarem la capsa que conté els instruments.
●
Per desenvolupar l’activitat ho farem en la part central de
l’aula, asseguts en forma de mitja lluna per què tots els nens puguin veure
l’educadora i la interacció sigui més directa a l’hora de treballar amb la
capsa i els instruments
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament:
|
Inici:
En aquesta activitat treballarem els sons dels animals i els
diferents instruments, incorporant el conte “ Els quatre músics“.
Recordarem amb els nens la visita que vam fer a la granja on vam
veure els animals i ho enllaçarem per introduir el conte.
Desenvolupament:
Escoltarem i veurem el conte en una pantalla gran:
Al conte “Els quatre músics” ens trobem amb un ase que brama, un
gos que borda, un gat que miola i un gall que canta.
Un cop acabat el conte, ens asseurem en rotllana i posarem al
mig una capsa gran que anomenarem “la capsa màgica dels animals”. Farem que
els nens l’obrin i dins hi trobaran el següent:
●
4 dibuixos d’un ase, un gos, un gat i un gall,
●
Els 4 instruments musicals: una bateria, una trompeta, un violí
i un saxo
●
I el conte en paper de “ Els quatre músics“, un per a cada nen
Parlarem dels animals: quins són, quins sons fan, com es mouen,
recordant el que ja vam veure en l’activitat de la granja, i identificant i
diferenciant el so de cada animal.
Treballarem també amb els instruments. Els nens els tocaran i
manipularan per explorar-los. Aprendrem el seu nom i escoltarem el seu so
musical, per tal de discriminar els diferents timbres dels instruments.
Explicarem com els 4 animals formen un grup musical amb els seus
sons vocals i els sons dels instruments.
Cloenda:
Per acabar cantarem tots junts reproduint els sons dels animals
i tocant els instruments, vetllant perquè els nens gaudeixin de l’experiència
de la música de forma alegre i divertida.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos:
|
Material didàctic:
●
1 conte per nen (inclòs en el material didàctic)
●
4 fulls de dibuixos dels animals
●
Vídeo del conte
Altre material:
●
pantalla i projector
●
capsa gran de cartró pintada amb colors i notes musicals
●
4 instruments de joguina: una bateria, una trompeta, un violí i un saxo
●
Els sons dels instruments i dels animals en el nostre ordenador
o en un CD
Recursos humans:
●
L’educadora
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adaptacions:
|
●
L’adaptació
dels espais s’explica en l’apartat “Espais”.
●
En el
cas de l’organització de l’activitat, si ens trobem en l’aula algun
infant que presenta alguna necessitat específica, valorarem com adaptar
l’activitat per a que l’infant en pugui ser partícip.
●
Demanarem
la col·laboració de les famílies: amb els instruments (si en tenen de
joguina a casa), i facilitant-los la informació del conte i del que
treballem, per tal de donar continuïtat amb la família.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació
de l'activitat:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Essent 0 la valoració mínima i
4 la màxima
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació de l'alumne:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Essent 0 la valoració mínima i
4 la màxima.
|
FITXA DE L’ACTIVITAT núm.
9.3 Quins animals: El so dels animals i dels instruments de la capsa màgica
Nom component de grup que realitza
aquesta activitat:
|
Alícia Balaguer Boixadera
|
Títol de l'activitat:
|
El so dels animals i dels instruments de la capsa màgica
|
Edat:
|
2 – 3 anys
|
Grup:
|
Les Abelles
|
Objectius d'aprenentatge:
|
Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
4.2.3
Gaudir de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a
Àrea 3: Comunicació i llenguatge:
8.3.4
Reproduir sons rítmics amb les parts del cos.
8.3.5
Discriminar i apreciar les qualitats del so
8.3.6
Discriminar so-soroll-silenci
8.3.7
Discriminar diferents timbres d’instruments
8.3.8
Treballar la capacitat de reconèixer sons específics per a
desenvolupar l’atenció auditiva
|
Continguts:
|
Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
Actitudinals:
●
Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves
pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les
activitats de grup.
●
Col·laboració i respecte amb els altres en relació a les seves
pròpies accions durant les activitats proposades en grup.
Procedimentals:
●
Estimulació auditiva: identificació i localització de sons.
●
Estimulació auditiva: percepció de diferents sons i sorolls.
Àrea 3: Comunicació i llenguatge:
Procedimentals:
●
Estimulació auditiva: percepció i experimentació de les
diferents qualitats del so i timbres. Experimentació i classificació de les
qualitats del so: durada, intensitat, altura i timbre
●
Observació i experimentació de les maneres de produir sons:
picant, amb els instruments, la veu...
Conceptuals:
●
El so, el soroll i el silenci
●
Qualitats del so
Actitudinals:
●
Curiositat per l’exploració de les propietats sonores del propi
cos i de tot allò que l’envolta.
|
Durada/Temps:
|
●
45 min
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Espai:
|
●
L’aula disposarà de la pantalla i el projector.
●
Un cop finalitzada la cançó ens asseurem en semicercle davant de
la pissarra, on haurem dibuixat instruments i notes musicals, i on hi haurà
la capsa màgica. Amb un espai suficient perquè els nens puguin veure
l’educadora i la comunicació sigui propera i directa.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament:
|
Inici:
En aquesta activitat a partir dels coneixements que els nens han
adquirit en les dos anteriors: els sons dels animals i els sons dels
instruments treballats, introduirem les quatre qualitats del so (durada,
intensitat, timbre i altura) i el silenci. També reproduirem diferents ritmes:
de pressa i a poc a poc.
Començarem l’activitat asseguts davant la pantalla i projectarem
la cançó: "Els animals de la granja"
“ A la granja de l’oncle Jan
Hi ha animals en llibertat,
Hi ha una vaca que vol parlar:
Muuuuuu, muuuuuu” (...)
D’aquesta manera recordarem la visita a la granja, els animals i
els seus sons. L’educadora animarà als nens a reproduir els sons dels animals
i a cantar.
Després tornarem a recuperar la “capsa màgica dels instruments”
i en traurem els instruments i els bastons. I recordarem el so dels
instruments.
Desenvolupament:
Aleshores l’educadora explicarà als nens que hi ha so i silenci.
I experimentaran primer fent tots silenci i després fent sons amb els
instruments, dels animals, amb la veu... L’educadora incidirà en els
diferents sons perquè els nens observin les diferències de timbre de les veus
i dels instruments, i l’altura: greus i aguts.
Seguidament amb els bastons, repartits 2 per a cada nen,
experimentarem amb la durada (llarg i curt), la intensitat (fort i suau) i el
ritme (de pressa i a poc a poc). Deixarem els bastons i picarem amb les mans,
els dits,...
Cloenda:
Per anar acabant farem soroll tots plegats fent sons amb les
mans, els instruments, la veu, de forma desorganitzada i sense to ni so, fins
que l’educadora els tornarà a demanar que facin silenci.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos:
|
Material didàctic:
●
Vídeo cançó : "Els animals de la granja"
Altre material:
●
pantalla i projector
●
capsa gran de cartró pintada amb colors i notes musicals
●
4 instruments de joguina: una bateria, una trompeta, un violí i un saxo
●
Parella de bastons per a cada nen
●
Els sons dels instruments i dels animals en el nostre ordenador
o en un CD (opcional)
Recursos humans:
●
L’educadora
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adaptacions:
|
●
L’adaptació
dels espais s’explica en l’apartat “Espais”.
●
En el
cas de l’organització de l’activitat, si ens trobem en l’aula algun
infant que presenta alguna necessitat específica, valorarem com adaptar
l’activitat per a que l’infant en pugui ser partícip.
●
Demanarem
la col·laboració de les famílies: facilitant-los la informació de la
cançó i el que treballem, per tal de donar continuïtat amb la família.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació
de l'activitat:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Essent 0 la valoració mínima i
4 la màxima
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació de l'alumne:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Essent 0 la valoració mínima i
4 la màxima.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada