dijous, 24 de desembre del 2015

Jo de gran vull ser. Fem de pastissers.


Nom educador/a
Jasmina Pagès Aromi,
Títol de l’activitat
Jo de gran vull ser. Fem de pastissers.
Edat:
P2, 2 a 3 anys.
Grup:
Petit grup. 3 grups de 4 infants.
Objectius d’aprenentatge:
Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:

  • Coordinar ambdues mans, aplicant mes o menys força.
  • Mantenir, durant un temps previst, la coordinació de moviments i variar-ne la velocitat.
  • Gaudir de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a.

Àrea 2: Descoberta de l’entorn:

  • Conèixer elements característic dels oficis.
  • dentificar alguns estris emprats en els oficis

Àrea 3: Comunicació i llenguatge:

  •  Apreciar i discriminar les diverses textures, sabors i olors.
  • Descriure alguns objectes i i situacions presents
Continguts
Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
·         Procedimentals: Coordinació dinàmica específica (oculomanual).
·         Conceptuals: Les possibilitats perceptives i motores del propi cos.
·         Actitudinals: Col·laboració i respecte amb els altres en relació a les seves pròpies accions durant les activitats proposades en grup. 

Àrea 2: Descoberta de l’entorn:
·         Procedimentals: Observació i experimentació d’objectes i /o materials de l’entorn.
·         Conceptuals: Exploració dels materials i/o objectes de l’entorn proper.
·         Actitudinals: Interès per l’exploració de diferents objectes o materials

Àrea 3: Comunicació i llenguatge:
·         Procedimentals: Manipulació i exploració de diferents tipus de materials per captar-ne les diferents característiques.
·         Conceptuals: Exploració de la textura de diversos materials i/o objectes
·         Actitudinals: Iniciació al respecte vers als companys i educador/a
Durada/temps:
60 minuts.
Espai
L’activitat es durà a terme a l’aula polivalent, ja que és l’espai més ampli, i al costat disposem de la cuina.
Desenvolupament:
Desenvolupament:
Prepararem 4 taules amb tots els materials necessaris per elaborar una coca de xocolata.
A continuació col·locarem els infants en grups de 3 a les diferents taules i començarem a realitzar la nostre coca.
L’educador/a començarà a indicar els diferents ingredients que utilitzarem i amb l’ajuda de l’educadora de reforç anirem guiant els infants a fer la barreja del ingredients.
Desenvolupament:
Durant la barreja dels ingredients descobriran les diferents textures que va adquirint la massa, i els diferents sabors dels ingredients.
Un cop finalitzada la massa, ho col·locaran en diferents motlles i l’educadora ho col·locarà a coure en el forn.
Cloenda:
Finalment i per tal de fer l’espera més amena, repassaran el noms dels ingredients i quin gust tenien.

Recursos:
Materials fungibles:
·         Farina.
·         Sucre.
·         Oli.
·         Iogurt.
·         Llavat.
·         Llimona
·         Xocolata en pols.
·         Ous.
·         Decoració per a pastisseria.
Materials no fungibles:
·         Culleres per remenar.
·         Motlles per el forn.
·         Forn
·         Bols.

Humans:
·         Educador/a
·         Educador/a de reforç.

Adaptacions:
Per els infants que tenen més dificultats per entendre el procediment de l’activitat per la seva edat cognitiva ajudarem a l’infant amb un educador o educadora de reforç i donant les consignes molt clares i simples.
Avaluació activitat:



0
1
2
3
4
Observacions
La metodologia ha estat adequada als infants?






La intervenció dels educadors ha sigut la correcte?






L’espai utilitzat ha estat l’adequat?






La planificació de la temporització ha estat adequada a les activitats?






Les activitats proposades han sigut les correctes?







Els infants han participat activament en les activitats?






*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxim



Avaluació alumne








0
1
2
3
4
Observacions
Ha coordinat ambdues mans, aplicant mes o menys força?






Ha gaudit de la pròpia acció i de les activitats proposades per l’educador/a.?






Ha mantingut durant un temps previst, la coordinació de moviments i n’ha variat la velocitat?






Ha conegut els elements característic de l’ofici?






Ha identificat alguns estris emprats a l’ofici?






Ha descrit alguns objectes presents?






Ha apreciat i discriminat les diferents textures, sabors i olors?









*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxima

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada