Capacitats
El desenvolupament de les capacitats i la
seva interrelació ha de permetre als nens i a les nenes créixer íntegrament com
a persones en el món actual, amb uns aprenentatges continuats i progressius,
que han de seguir en el segon cicle de l’educació infantil. S’entén per això
que el desenvolupament d’aquestes capacitats és el resultat del que s’aprèn.
Les capacitats que els infants han de desenvolupar durant l’etapa
d’educació infantil a
les quals contribueix aquesta unitat de
programació son:
5. Progressar en la comunicació i
expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació
habituals per mitjà de diversos llenguatges.
6. Observar i explorar l'entorn immediat, natural i físic, amb una actitud
de curiositat i
respecte i participar, gradualment, en
activitats socials i culturals.
Objectius del cicle
|
2. Establir relacions
afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn
immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin
la integració en el grup.
|
4. Comprendre el
llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través
del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del
llenguatge oral.
|
6. Actuar sobre la realitat immediata, descobrint-ne l’organització a
partir de les pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons
les seves característiques perceptives.
|
8. Iniciar-se en la
descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, matemàtic, musical i
plàstic.
|
Continguts del cicle
Durant aquest cicle els continguts que volen que els
infants assoleixin seran:
El desenvolupament del
moviment i control corporal, primeres manifestacions de la comunicació i
el llenguatge i descoberta de l’entorn proper. Els continguts del
currículum del primer cicle d'educació infantil que treballaren en el nostre
projecte:
Continguts del cicle
|
Àrea 1: Descoberta d’un mateix i d’altre:
|
·
Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant
el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació.
|
·
Domini progressiu de les possibilitats expressives, perceptives i motores
del propi cos.
|
·
Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones
adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats
quotidianament.
|
·
Progrés en el domini de la coordinació i el control dinàmic del
cos, augmentant la seva autonomia en el desplaçament, en l’ús dels objectes i
en l’orientació en l’espai quotidià.
|
Àrea 2: Descoberta de
l’entorn:
|
·
Apreciació progressiva de l’entorn immediat, iniciant-se en el
coneixement i l’adquisició de comportaments socials que facilitin la
integració en els diferents grups socials en què participa.
|
·
Observació i actuació sobre la realitat immediata, a partir de les
pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les seves
característiques perceptives.
|
·
Observació i actuació sobre la realitat immediata, a partir de les
pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les seves
característiques perceptives.
·
Observació i exploració de l’entorn físic i social, planificant i
ordenant la pròpia acció., constatant-ne els efectes i establint relacions
entre la pròpia actuació i les conseqüències que se’n deriven.
|
·
Participació en festes, tradicions i costums de la comunitat a la qual
pertany, mostrant interès i curiositat.
|
·
Iniciació en la diferenciació d’algunes qualitats sensorials fruit de l’exploració
dels objectes materials, d’elements de l’entorn natural i de la comparació de
les seves propietats.
|
Àrea 3: Comunicació i
llenguatge:
|
·
Iniciació en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal,
musical i plàstic.
|
·
Interès per algunes de les tècniques més bàsiques (pintura, modelatge,
dibuix, etc.) dels diferents llenguatges expressius i formes de
representació.
|
·
Reconeixement, retenció i memorització de cançons, dites senzilles,
cantarelles i jocs de falda i participar-hi de manera activa, seguint la
tonada, reproduint el gest, etc.
|
·
Expressió de necessitats, sentiments i idees mitjançant el llenguatge
oral, mostrant un progressiu increment del vocabulari relatiu al propi
entorn.
|
·
Reconeixement i participació activa en danses senzilles amb una
progressiva coordinació general del cos i sentint del ritme.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada