dimarts, 22 de desembre del 2015

Objectiu del cicle



Capacitats
El desenvolupament de les capacitats i la seva interrelació ha de permetre als nens i a les nenes créixer íntegrament com a persones en el món actual, amb uns aprenentatges continuats i progressius, que han de seguir en el segon cicle de l’educació infantil. S’entén per això que el desenvolupament d’aquestes capacitats és el resultat del que s’aprèn.
Les capacitats que els infants han de desenvolupar durant l’etapa d’educació infantil a
les quals contribueix aquesta unitat de programació son:
5. Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de diversos llenguatges.
6. Observar i explorar l'entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i
respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.



Objectius del cicle
2. Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
4. Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
6. Actuar sobre la realitat immediata, descobrint-ne l’organització a partir de les pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
8. Iniciar-se en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, matemàtic, musical i plàstic.



Continguts del cicle
Durant aquest cicle els continguts que volen que els infants assoleixin seran:
El desenvolupament del moviment i control corporal,  primeres manifestacions de la comunicació i el llenguatge  i descoberta de l’entorn proper. Els continguts del currículum del primer cicle d'educació infantil que treballaren en el nostre projecte:   


Continguts del cicle

Àrea 1: Descoberta d’un mateix i d’altre:
·         Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació.
·         Domini progressiu de les possibilitats expressives, perceptives i motores del propi cos.
·         Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament.
·         Progrés en el domini de la coordinació i el control dinàmic del cos, augmentant la seva autonomia en el desplaçament, en l’ús dels objectes i en l’orientació en l’espai quotidià.
Àrea 2: Descoberta de l’entorn:
·         Apreciació progressiva de l’entorn immediat, iniciant-se en el coneixement i l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en els diferents grups socials en què participa.
·         Observació i actuació sobre la realitat immediata, a partir de les pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
·         Observació i actuació sobre la realitat immediata, a partir de les pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
·         Observació i exploració de l’entorn físic i social, planificant i ordenant la pròpia acció., constatant-ne els efectes i establint relacions entre la pròpia actuació i les conseqüències que se’n deriven.
·         Participació en festes, tradicions i costums de la comunitat a la qual pertany, mostrant interès i curiositat.
·         Iniciació en la diferenciació d’algunes qualitats sensorials fruit de l’exploració dels objectes materials, d’elements de l’entorn natural i de la comparació de les seves propietats.
Àrea 3: Comunicació i llenguatge:
·         Iniciació en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, musical i plàstic.
·         Interès per algunes de les tècniques més bàsiques (pintura, modelatge, dibuix, etc.) dels diferents llenguatges expressius i formes de representació.
·         Reconeixement, retenció i memorització de cançons, dites senzilles, cantarelles i jocs de falda i participar-hi de manera activa, seguint la tonada, reproduint el gest, etc.
·         Expressió de necessitats, sentiments i idees mitjançant el llenguatge oral, mostrant un progressiu increment del vocabulari relatiu al propi entorn.
·         Reconeixement i participació activa en danses senzilles amb una progressiva coordinació general del cos i sentint del ritme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada