L’avaluació inicial:
La farem al principi de la Unitat didàctica . Els
educadors realitzaran, per mitjà de l’observació directa dels infants,
anotacions en una graella d’observacions preestablerts de forma expressa per a
avaluar aquest procés on comentaran aspectes rellevants de forma individual,
per a cada un dels infants.
Entenem que aquesta tipologia d’avaluació realitzada
de forma especifica a l’inici del curs ens servirà per documentar-nos d’aspectes
referents a les característiques dels infants, els seus nivells de coneixement,
habilitats, característiques i idees. Informació útil per enfocar amb més
seguretat el treball posterior de la resta de unitats didàctiques programades.
L’avaluació continua o formativa:
L’avaluació continua es realitzarà per tal de conèixer
els progressos que efectua cada alumne en el desenvolupament de les seves
capacitats i el grau d’assoliment dels objectius establerts. Els instruments
d’avaluació dels alumnes poden ser variats: observació d’un Procés, comprovació
d’una producció concreta, etc. Els educadors elaboren unes graelles o fulls de
seguiment on registraran el Procés que segueixen l’alumne en l’adquisició dels
continguts programats, el seu interès, el seu esforç i la seva participació.
Per altra banda aquest tipus d’avaluació ens ha de
permetre valorar l’adequació de materials, espais, activitats proposades i el
compliment dels objectius proposats inicialment. En aquesta avaluació, a més a
més haurem de valorar la nostra pròpia motivació, implicació i actitud personal
i el seu condicionament vers els infants.
Activitat 1: torna en Serrallonga (2 sessions)
·
“Presentem
la figura de Serrallonga i en cantem la cançó”
·
“Treballem
l’entorn on vivien les Guilleries i cantem la cançó “
Activitat 2: Anem al mercat d’artesans (1 sessió)
·
“Visitem el
mercat barroc d’artesans”
Activitat 3: Sortim al bosc (1 sessió)
·
“Sortida a
la natura i recollida de materials naturals”
Activitat 4: El ball dels bastons (3 sessions)
·
“Festa per
vestir-se de bandoler i cantem la cançó “ torna Serrallonga..”
·
“Ball de
bastons”
·
“Ball de
bastons”
Activitat 5: Ens fem bandolers (2
sessions)
·
“Fem la
disfressa de bandolers”
·
“Fem la
disfressa de bandolers”
Activitat 6: Escoltem música (4 sessions)
·
“Audició de
música popular”
·
“Audició de
música amb instruments de la zona
·
“Audició de
música amb instruments de la zona
·
“Audició de
música amb instruments de la zona
Activitat 7: Quin cap més gros! (4
sessions)
·
“Visita dels
capgrossos del poble “
·
“Classificació
dels materials recollits”
·
“Classificació
dels materials recollits”
·
“Classificació
dels materials recollits”
Activitat 8: Jo de gran vull ser (14 sessions)
·
“Ens visita
el fuster i ens explica com treballen la fusta dels arbres que em vist a la
sortida”
·
“Aprenem i
cantem la cançó del fuster”
·
“ Ens visita
el pastisser i ens explica com realitzar els pastissos típics de la
zona”
·
“ Fem de
pastissers”
·
“ Fem la
cançó del pastisser”
·
“ Ens visita
el Jardiner i treballem l’hort”
·
“Fem de
Jardiners”
·
“ Aprenent i
canten la cançó del jardiner”
·
“Visitem els
bombers”
·
“ Expliquen
el conte de bomber i treballen l’ofici”
·
“ Canten la
cançó del bomber i escenifiquem amb titelles”
·
“Treballem
l’ofici de sabater
·
“Coneixem la
història de la antiga sabateria del poble”
·
“Canten i
ballen la cançó del sabater”
Activitat 9: Quins animals! (3 sessions)
·
“Sortida a la granja Vilar Rural”
·
“La capsa
màgica dels animals”
·
“El so dels animals i dels instruments de la capsa
màgica”
Activitat 10: Provem l’aigua de la font del ferro (1 sessió)
·
“Visitar la
font del ferro i recollim mes materials”.
Avaluació
final o de síntesi: es durà a terme al final del procés i ens permetrà
recopilar informacions referides a:
·
El grau
d’assoliment de les capacitats establertes per l’etapa
·
La
concordança i la discordança dels resultats amb els objectius del cicle
·
L’adequació
dels objectius proposats
·
El context
d’ensenyament
·
El procés
d’aprenentatge
Totes les tipologies d’avaluació proposades ens han de
permetre recollir la informació necessària per tal d’elaborar els
informes individuals.
Activitat 11: Ens disfressem de bandolers (2 sessions)
·
“Fem danses
i cançons tradicionals”
·
“Festa de
disfresses” Fem de bandolers
Activitat 12: Pintem el mural (1 sessió)
·
“
Representació d’un bosc Fem un mural”
Activitat 13: reconèixer diferents instruments (2 sessions)
·
“Identificar
instruments musicals “
·
“Identifiquen
els diferents instruments treballats”
Activitat 14: cançons dels oficis (2 sessions)
·
“Cantem i
ballem la cançó dels oficis”
·
“Cantem i
ballem la cançó dels oficis”
CRITERIS D’AVALUACIÓ
L'avaluació es farà a través de l’observació directa
durant les activitats i basant-nos en els següents criteris:
·
S’interessa
per les activitats.
·
S’ha iniciat
a fer preguntes sobre allò que vol saber
·
Participa
activament en les activitats
·
Gaudeix de
les descobertes que fa de l’entorn més proper.
·
Expressa
verbalment el que observa i els seus descobriments
·
Explora els
elements a observar.
·
Escolta
atentament un conte o història.
·
Comprèn el
que se li explica.
·
Participa
activament en els diàlegs.
·
Experimenta
amb tot el material que se li proporciona.
·
Expressa les
seves emocions i sentiments a través de la música.
·
Recorda la
lletra de la cançons populars i tradicionals
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada