diumenge, 13 de desembre del 2015

4.6.1 Valoració del progrés i evolució dels infants.




L’avaluació inicial:
La farem al principi de la Unitat didàctica . Els educadors realitzaran, per mitjà de l’observació directa dels infants, anotacions en una graella d’observacions preestablerts de forma expressa per a avaluar aquest procés on comentaran aspectes rellevants de forma individual, per a cada un dels infants.

Entenem que aquesta tipologia d’avaluació realitzada de forma especifica a l’inici del curs ens servirà per documentar-nos d’aspectes referents a les característiques dels infants, els seus nivells de coneixement, habilitats, característiques i idees. Informació útil per enfocar amb més seguretat el treball posterior de la resta de unitats didàctiques programades.

L’avaluació continua o formativa:

L’avaluació continua es realitzarà per tal de conèixer els progressos que efectua cada alumne en el desenvolupament de les seves capacitats i el grau d’assoliment dels objectius establerts. Els instruments d’avaluació dels alumnes poden ser variats: observació d’un Procés, comprovació d’una producció concreta, etc. Els educadors elaboren unes graelles o fulls de seguiment on registraran el Procés que segueixen l’alumne en l’adquisició dels continguts programats, el seu interès, el seu esforç i la seva participació.
Per altra banda aquest tipus d’avaluació ens ha de permetre valorar l’adequació de materials, espais, activitats proposades i el compliment dels objectius proposats inicialment. En aquesta avaluació, a més a més haurem de valorar la nostra pròpia motivació, implicació i actitud personal i el seu condicionament vers els infants.

Activitat 1: torna en Serrallonga (2 sessions)
·         “Presentem la figura de Serrallonga i en cantem la cançó”
·         “Treballem l’entorn  on vivien les Guilleries  i cantem la cançó “


Activitat 2: Anem al mercat d’artesans (1 sessió)
·         “Visitem el mercat barroc d’artesans”

Activitat 3: Sortim al bosc (1 sessió)
·         “Sortida a la natura i recollida de materials naturals”

Activitat 4: El ball dels bastons (3 sessions)
·         “Festa per vestir-se de bandoler i cantem la cançó “ torna Serrallonga..”
·         “Ball de bastons”
·         “Ball de bastons”

Activitat 5: Ens fem bandolers (2 sessions)
·         “Fem la disfressa de bandolers”
·         “Fem la disfressa de bandolers”

Activitat 6: Escoltem música (4 sessions)
·         “Audició de música popular”
·         “Audició de música amb instruments de la zona
·         “Audició de música amb instruments de la zona
·         “Audició de música amb instruments de la zona

Activitat 7: Quin cap més gros! (4 sessions)
·         “Visita dels capgrossos del poble “
·         “Classificació dels materials recollits”
·         “Classificació dels materials recollits”
·         “Classificació dels materials recollits”

Activitat 8: Jo de gran vull ser (14 sessions)
·         “Ens visita el fuster i ens explica com treballen la fusta dels arbres que em vist a la sortida”
·         “Aprenem i cantem  la cançó del fuster”
·         “ Ens visita el pastisser i ens explica com realitzar els pastissos típics de la
zona”
·         “ Fem de pastissers”
·         “ Fem la cançó del pastisser”
·         “ Ens visita el Jardiner i treballem l’hort”
·         “Fem de Jardiners”
·         “ Aprenent i canten la cançó del jardiner”
·         “Visitem els bombers”  
·         “ Expliquen el conte de bomber i treballen l’ofici”
·         “ Canten la cançó del bomber i escenifiquem amb titelles”
·         “Treballem l’ofici de sabater
·         “Coneixem la història de la antiga sabateria del poble”
·         “Canten i ballen  la cançó del sabater”

Activitat 9: Quins animals! (3 sessions)
·         “Sortida a la granja Vilar Rural”

·         “La capsa màgica dels animals”

·         “El so dels animals i dels instruments de la capsa màgica”

Activitat 10: Provem l’aigua de la font del ferro (1 sessió)
·         “Visitar la font del ferro i recollim mes materials”.

Avaluació final o de síntesi: es durà a terme al final del procés i ens permetrà recopilar informacions referides a:

·         El grau d’assoliment de les capacitats establertes per l’etapa
·         La concordança i la discordança dels resultats amb els objectius del cicle
·         L’adequació dels objectius proposats
·         El context d’ensenyament
·         El procés d’aprenentatge

Totes les tipologies d’avaluació proposades ens han de permetre  recollir la informació necessària per tal d’elaborar els informes individuals.

Activitat 11: Ens disfressem de bandolers (2 sessions)
·         “Fem danses i cançons tradicionals”
·         “Festa de disfresses” Fem de bandolers
Activitat 12: Pintem el mural (1 sessió)
·         “ Representació d’un bosc Fem un mural”
Activitat 13: reconèixer diferents instruments (2 sessions)
·         “Identificar instruments musicals “
·         “Identifiquen els diferents instruments treballats”
Activitat 14: cançons dels oficis (2 sessions)
·         “Cantem i ballem la cançó dels oficis”
·         “Cantem i ballem la cançó dels oficis”

CRITERIS D’AVALUACIÓ
L'avaluació es farà a través de l’observació directa durant les activitats i basant-nos en els següents criteris:

·         S’interessa per les activitats.
·         S’ha iniciat a fer preguntes sobre allò que vol saber
·         Participa activament en les activitats
·         Gaudeix de les descobertes que fa de l’entorn més proper.
·         Expressa verbalment el que observa i els seus descobriments
·         Explora els elements a observar.
·         Escolta atentament un conte o història.
·         Comprèn el que se li explica.
·         Participa activament en els diàlegs.
·         Experimenta amb tot el material que se li proporciona.
·         Expressa les seves emocions i sentiments a través de la música.
·         Recorda la lletra de la cançons populars i tradicionals

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada