diumenge, 13 de desembre del 2015

3.3. Continguts del cicle



Durant aquest cicle els continguts que volen que els infants assoleixin seran:
El desenvolupament del moviment i control corporal,  primeres manifestacions de la comunicació i el llenguatge  i descoberta de l’entorn proper. Els continguts del currículum del primer cicle d'educació infantil que treballaren en el nostre projecte:   
Continguts del cicle

Àrea 1: Descoberta d’un mateix i d’altre:
·         Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació.
·         Domini progressiu de les possibilitats expressives, perceptives i motores del propi cos.
·         Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament.
·         Progrés en el domini de la coordinació i el control dinàmic del cos, augmentant la seva autonomia en els desplaçaments, en l’ús dels objectes i en l’orientació en l’espai quotidià.
Àrea 2: Descoberta de l’entorn:
·         Apreciació progressiva de l’entorn immediat, iniciant-se en el coneixement i l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en els diferents grups socials en què participa.
·         Observació i actuació sobre la realitat immediata, a partir de les pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
·         Observació i exploració de l’entorn físic i social, planificant i ordenant la pròpia acció., constatant-ne els efectes i establint relacions entre la pròpia actuació i les conseqüències que se’n deriven.
·         Participació en festes, tradicions i costums de la comunitat a la qual pertany, mostrant interès i curiositat.
·         Iniciació en la diferenciació d’algunes qualitats sensorials fruit de l’exploració dels objectes materials, d’elements de l’entorn natural i de la comparació de les seves propietats.
Àrea 3: Comunicació i llenguatge:
·         Iniciació en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, musical i plàstic.
·         Interès per algunes de les tècniques més bàsiques (pintura, modelatge, dibuix, etc.) dels diferents llenguatges expressius i formes de representació.
·         Reconeixement, retenció i memorització de cançons, dites senzilles, cantarelles i jocs de falda i participar-hi de manera activa, seguint la tonada, reproduint el gest, etc.
·         Expressió de necessitats, sentiments i idees mitjançant el llenguatge oral, mostrant un progressiu increment del vocabulari relatiu al propi entorn.
·         Reconeixement i participació activa en danses senzilles amb una progressiva coordinació general del cos i sentit del ritme.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada