Per tal de dur a terme l’avaluació i el seguiment dels
infants de forma adient i el més objectiva possible cal definir en primer lloc
els criteris establerts per realitzar aquestes valoracions.
Donat que ens trobem en el primer cicle d’Educació
infantil, l’avaluació serà global, contínua i formativa. I per tal de realitzar
aquesta avaluació complint els criteris esmentats s’utilitzaran els següents
instruments d’avaluació.
·
Observació
directa i sistemàtica, considerada la tècnica principal del procés d’avaluació
en aquesta etapa.
·
Treball
diari de classe: observació i coneixença
·
Graelles
d’observació: Ens permeten recollir informació més especifica sobre el
desenvolupament de les activitats.
·
Execució
d’ordres donades
·
Esforç en la
realitat de les activitats
·
L’avaluació
ens ha de servir per identificar els aprenentatges adquirits, el ritme i les
característiques evolutives de cada nen/a així com l’assoliment de les
capacitats bàsiques.
Es duran a terme tres avaluacions en diferents
moments. Una avaluació inicial en la fase de diagnòstic, que dóna sentit al
nostre treball; una avaluació contínua la qual és farà durant l'aplicació del
projecte i que ens permetrà veure com evoluciona aquest i si s'han de fer
modificacions, i per últim, durem a terme una avaluació final, a través de la
qual podem veure si hem assolit tots aquells objectius que ens havíem proposat
i quins han estat els resultats finals de la nostra intervenció.
Es tracta d'establir què, com i quan s'avaluarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada