Durant aquest cicle els continguts que
volen que els infants assoleixin seran:
El desenvolupament del moviment i control
corporal, primeres manifestacions de la comunicació i el llenguatge
i descoberta de l’entorn proper. Els continguts del currículum del primer
cicle d'educació infantil que treballaren en el nostre projecte:
Continguts del cicle
|
Àrea 1: Descoberta d’un mateix i
d’altre:
|
·
Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant
el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació.
|
·
Domini progressiu de les possibilitats expressives, perceptives i motores
del propi cos.
|
·
Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones
adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats
quotidianament.
|
·
Progrés en el domini de
la coordinació i el control dinàmic del cos, augmentant la seva autonomia en
els desplaçaments, en l’ús dels objectes i en l’orientació en l’espai
quotidià.
|
Àrea 2: Descoberta de
l’entorn:
|
·
Apreciació progressiva de l’entorn immediat, iniciant-se en el coneixement
i l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en els
diferents grups socials en què participa.
|
·
Observació i actuació
sobre la realitat immediata, a partir de les pròpies vivències, establint
relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
|
·
Observació i exploració de l’entorn físic i social, planificant i
ordenant la pròpia acció., constatant-ne els efectes i establint relacions
entre la pròpia actuació i les conseqüències que se’n deriven.
|
·
Participació en festes,
tradicions i costums de la comunitat a la qual pertany, mostrant interès i
curiositat.
|
·
Iniciació en la
diferenciació d’algunes qualitats sensorials fruit de l’exploració dels
objectes materials, d’elements de l’entorn natural i de la comparació de les
seves propietats.
|
Àrea 3: Comunicació i
llenguatge:
|
·
Iniciació en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal,
musical i plàstic.
|
·
Interès per algunes de
les tècniques més bàsiques (pintura, modelatge, dibuix, etc.) dels diferents llenguatges
expressius i formes de representació.
|
·
Reconeixement, retenció i
memorització de cançons, dites senzilles, cantarelles i jocs de falda i
participar-hi de manera activa, seguint la tonada, reproduint el gest, etc.
|
·
Expressió de necessitats, sentiments i idees mitjançant el llenguatge
oral, mostrant un progressiu increment del vocabulari relatiu al propi
entorn.
|
·
Reconeixement i
participació activa en danses senzilles amb una progressiva coordinació
general del cos i sentit del ritme.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada