La música és una eina molt potent per
interaccionar, especialment en aquestes edats, i combinada amb el joc es
pretén que s’endinsi d’una manera més profunda, potenciant
així, les emocions dels infants, al mateix temps que es transmeten
aspectes essencials de la cultura. El nostre objectiu és que els nens i nenes
tinguin present els sons i la cultura del seu entorn en la seva vida
quotidiana.
Aquesta seqüència didàctica conté
activitats que fan referència als processos d’escoltar, interpretar i crear.
Els contingut de cadascuna, es distribueix en tres tipologies:
Activitats d’avaluació inicial. activitats
de desenvolupament i de síntesi.
Seqüència
didàctica.
|
Activitat
d’avaluació inicial:
Activitat 1: Torna
en Serrallonga!
|
Activitats de
desenvolupament:
Activitat 2:
Visitem el mercat Barroc
Activitat 3: Sortim
al bosc!
Activitat 4: Ball
de bastons
Activitat 5: Fem la
nostre disfressa de bandolers!
Activitat 6:
Escoltem música.
Activitat 7: Ens
visiten els capgrossos!
Activitat 8: Jo de
gran vull ser....
Activitat 9: Quins
animals!
Activitat 10: Provem
l’aigua de la Font del Ferro.
|
Activitats de
síntesi:
Activitat 11:Ens disfressem
de bandolers!
Activitat 12: Pintem
el mural!
Activitat 13: Reconeixem
els instruments?
Activitat 14:
Cantem amb els oficis
|
Activitat
1: Torna en Serrallonga!
Activitat on s’explica la llegenda den
Serrallonga als infants i es dona a conèixer l’entorn de la zona on vivia.
S’escoltarà la cançó de “Torna, torna Serrallonga”
Activitat 2: Visitem el
mercat Barroc!
Visitar el mercat barroc
d’artesans i comerciants que es fa a la vila per la festivitat de “Torna
Serrallonga” per tal de reconèixer els diferents materials fets a mà per la
gent del poble i els aliments i fruits típics del poble.
Activitat 3: Sortim al
bosc!
Sortida programada per
conèixer els entorns naturals del nostre poble, i així recollir materials
naturals per decorar l’aula.
Activitat 4: Ball de
bastons
Cantem i ballem amb bastons; farem cançons típiques, picant de
formes diferents amb els bastons.
Activitat 5: Ens fem bandolers!
Realització de la disfressa de bandoler
per la festa de disfresses.
Activitat 6: Escoltem música
Audició de música popular amb instruments
de la zona. Escoltarem música i identificarem els instruments amb fotografies o
dibuixos.
Activitat
7: Quin cap més gros!
Els
capgrossos del poble ens faran una visita a l’escola, on els infants podran
veure’ls de prop i tocar-los per perdre la por i familiaritzar-se amb ells.
Coneixerem la seva història i cantarem i ballarem al ritme de la gralla.
Activitat 8: Jo de gran
vull ser….
Visita dels diferents
oficis del poble. Ens venen a veure el pastisser, el jardiner, el sabater el
fuster i el bomber. Ens explicaran com treballen i aprendrem la cançó de cada
ofici.
Activitat 9: Quins
animals!
Anirem a
visitar la granja del Vilar Rural. El Vilar Rural és un hotel situat al poble
on té una granja amb diferents animals, entre els quals hi ha un burro, xais,
porcs, conills, gallines, galls, etc. Els infants podran observar i tocar els
diferents animals i escoltar els seus sons diferenciant-los els uns dels
altres. En les diferents
sessions treballarem el so dels animals i l’entorn, la veu, els instruments,
les seves qualitats, etc.
Activitat
10: Provem l’aigua de la Font del Ferro.
Visitarem la Font del ferro. Vivim a Sant
Hilari Sacalm, conegut com el poble de les 100 fonts, on algunes d’aquestes
tenen propietats medicinals i terapèutiques. En aquest cas, visitarem la Font
del Ferro, una font que de forma natural brota amb gust a ferro, aquesta font
es coneguda per tots els habitants del poble per les seves propietats, on
algunes d’elles són curar els ulls de diferents infeccions, obrir la gana en
els nens/es entre altres.
En aquesta sortida, els
infants provaran el peculiar gust de l’aigua i ens explicaran que senten al
provar-la.
Activitat 11: Ens disfressem
de bandolers!
Festa de disfresses, els
nens i nenes es disfressaran amb la disfressa que vam realitzar i cantarem i
ballarem la cançó de “Torna, torna Serrallonga”
Activitat 12: Pintem un
mural!
Representarem un bosc
fent un mural amb paper d’embalatge amb bolets, pinyes i fulles que els infants
pintaran i enganxaran. Al mateix temps, decorarem la classe amb tot el material
que s’ha recollit a la sortida al bosc. Amb aquesta activitat els infants
aprendran a relacionar els diferents elements de la natura i a treballar amb
diferents tècniques plàstiques.
Activitat 13: Reconeixem
els instruments?
Identificar i posar nom a
diferents instruments prèviament treballats a classe, disposarem tots els
instruments treballats al centre de la classe I deixarem que els infants els
observin I els manipulin. A continuació preguntarem si recorden el nom dels
instruments, i un per un preguntarem el nom per tal de descobrir si han
canalitzat el nom dels instruments.
Els instruments que treballarem
són els següents:
·
Gralla.
·
Bastons.
·
Tamborí
·
Flauta.
·
Maraques.
·
Triangle.
·
Caixa xinesa.
·
Pandereta.
Activitat 14: Cantem amb
els oficis!
Cantar i ballar les cançons dels diferents
oficis treballats les setmanes anteriors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada