diumenge, 13 de desembre del 2015

4.4.1 Seqüència didàctica i proposta d’activitats.



La música és una eina molt potent per interaccionar, especialment en aquestes edats, i combinada amb el joc  es pretén que s’endinsi  d’una manera més profunda,  potenciant  així, les emocions dels infants, al mateix temps que es  transmeten aspectes essencials de la cultura. El nostre objectiu és que els nens i nenes tinguin present els sons i la cultura del seu entorn en la seva vida quotidiana.
Aquesta  seqüència didàctica conté activitats que fan referència als processos d’escoltar, interpretar i crear. Els contingut de cadascuna, es distribueix en tres tipologies:
Activitats d’avaluació inicial. activitats de desenvolupament i de síntesi.

Seqüència didàctica.
Activitat d’avaluació inicial:

Activitat 1: Torna en Serrallonga!

Activitats de desenvolupament:

Activitat 2: Visitem el mercat Barroc
Activitat 3: Sortim al bosc!
Activitat 4: Ball de bastons
Activitat 5: Fem la nostre disfressa de bandolers!
Activitat 6: Escoltem música.
Activitat 7: Ens visiten els capgrossos!
Activitat 8: Jo de gran vull ser....
Activitat 9: Quins animals!
Activitat 10: Provem l’aigua de la Font del Ferro.

Activitats de síntesi:

Activitat 11:Ens disfressem de bandolers!
Activitat 12: Pintem el mural!
Activitat 13: Reconeixem els instruments?
Activitat 14: Cantem amb els oficis


Activitat 1: Torna en Serrallonga!
Activitat on s’explica la llegenda den Serrallonga als infants i es dona a conèixer l’entorn de la zona on vivia. S’escoltarà la cançó de “Torna, torna Serrallonga”

Activitat 2: Visitem el mercat Barroc!
Visitar el mercat barroc d’artesans i comerciants que es fa a la vila per la festivitat de “Torna Serrallonga” per tal de reconèixer els diferents materials fets a mà per la gent del poble i els aliments i fruits típics del poble.
Activitat 3: Sortim al bosc!
Sortida programada per conèixer els entorns naturals del nostre poble, i així recollir materials naturals per decorar l’aula.
Activitat 4: Ball de bastons
Cantem i ballem amb bastons; farem cançons típiques, picant de formes diferents amb els bastons.
Activitat 5: Ens fem bandolers!
Realització de la disfressa de bandoler per la festa de disfresses.

Activitat 6: Escoltem música

Audició de música popular amb instruments de la zona. Escoltarem música i identificarem els instruments amb fotografies o dibuixos.

Activitat 7: Quin cap més gros!
Els capgrossos del poble ens faran una visita a l’escola, on els infants podran veure’ls de prop i tocar-los per perdre la por i familiaritzar-se amb ells. Coneixerem la seva història i cantarem i ballarem al ritme de la gralla.
Activitat 8: Jo de gran vull ser….
Visita dels diferents oficis del poble. Ens venen a veure el pastisser, el jardiner, el sabater el fuster i el bomber. Ens explicaran com treballen i aprendrem la cançó de cada ofici.
Activitat 9: Quins animals!
Anirem a visitar la granja del Vilar Rural. El Vilar Rural és un hotel situat al poble on té una granja amb diferents animals, entre els quals hi ha un burro, xais, porcs, conills, gallines, galls, etc. Els infants podran observar i tocar els diferents animals i escoltar els seus sons diferenciant-los els uns dels altres. En les diferents sessions treballarem el so dels animals i l’entorn, la veu, els instruments, les seves qualitats, etc.
Activitat 10: Provem l’aigua de la Font del Ferro.
Visitarem la Font del ferro. Vivim a Sant Hilari Sacalm, conegut com el poble de les 100 fonts, on algunes d’aquestes tenen propietats medicinals i terapèutiques. En aquest cas, visitarem la Font del Ferro, una font que de forma natural brota amb gust a ferro, aquesta font es coneguda per tots els habitants del poble per les seves propietats, on algunes d’elles són curar els ulls de diferents infeccions, obrir la gana en els nens/es entre altres.
En aquesta sortida, els infants provaran el peculiar gust de l’aigua i ens explicaran que senten al provar-la.
Activitat 11: Ens disfressem de bandolers!
Festa de disfresses, els nens i nenes es disfressaran amb la disfressa que vam realitzar i cantarem i ballarem la cançó de “Torna, torna Serrallonga”
Activitat 12: Pintem un mural!
Representarem un bosc fent un mural amb paper d’embalatge amb bolets, pinyes i fulles que els infants pintaran i enganxaran. Al mateix temps, decorarem la classe amb tot el material que s’ha recollit a la sortida al bosc. Amb aquesta activitat els infants aprendran a relacionar els diferents elements de la natura i a treballar amb diferents tècniques plàstiques.
Activitat 13: Reconeixem els instruments?
Identificar i posar nom a diferents instruments prèviament treballats a classe, disposarem tots els instruments treballats al centre de la classe I deixarem que els infants els observin I els manipulin. A continuació preguntarem si recorden el nom dels instruments, i un per un preguntarem el nom per tal de descobrir si han canalitzat el nom dels instruments.
Els instruments que treballarem són els següents:
·         Gralla.
·         Bastons.
·         Tamborí
·         Flauta.
·         Maraques.
·         Triangle.
·         Caixa xinesa.
·         Pandereta.

Activitat 14: Cantem amb els oficis!
Cantar i ballar les cançons dels diferents oficis treballats les setmanes anteriors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada