Nom
component de grup que realitza aquesta activitat:
| Jaume J. Beltri Beltri. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Títol
de l'activitat:
| Cantem amb els oficis. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edat:
| 2 a 3 anys | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grup:
| Tota la classe en gran grup. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius
d'aprenentatge:
|
Àrea
1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
en
la dansa.
Àrea
2: Descoberta de l’entorn:
Àrea
3: Comunicació i llenguatge:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Continguts:
|
Àrea
1: Descoberta d’un mateix i dels altres:
Realització
de moviments a través de la música.
Esforç
per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies
possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa
en les activitats de grup.
Col·laboració
i respecte amb els altres en relació a les seves pròpies accions
durant les activitats proposades en grup.
Experimentació
i consciència corporal a través de la música i danses populars
amb les cançons i balls dels oficis.
Àrea
2: Descoberta de l’entorn:
Coneixement
dels elements característics de l'entorn social i cultural mes
proper, mitjançant la participació en cançons, balls i festes
populars.
Interès
per comprendre la realitat que l’envolta, establint una relació
interactiva com a font d'aprenentatge.
Àrea
3: Comunicació i llenguatge:
Estimulació
i desenvolupament de l’expressió oral.
Establir
normes socials que regeixen l'intercanvi lingüístic, esperar el
torn a l'hora de realitzar cançons populars.
Gust
per escoltar i memoritzar cançons durant audicions fetes a l'aula
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Durada/Temps: |
L’activitat
està dividida en dues sessions, a la primera sessió es cantaran
les cançons del fuster, el cuiner i el pastisser. A la segona
sessió es cantaran la del jardiner, el bomber i el sabater.
Dues
sessions de 35 min
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Espai: |
L’activitat
es realitzarà a l’aula, si es necessari es retiraran els
obstacles per tal de tenir lloc per tal que tot el grup tingui
espai per ballar.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament: |
En
aquesta activitat es recordaran les cançons dels oficis que s’han
cantat a l’activitat “Jo de gran vull ser...”
Inici.
Per
tal de refrescar la memòria dels infants, l’educador els
preguntarà si recorden quins oficis han vist, les eines que fan
servir, tot donant algunes pistes. Un cop s’han recordat els
oficis, l’educador dirà als infants quines cançons es cantaran
en aquesta sessió. L’activitat està dividida en dues sessions,
a la primera sessió es cantaran les cançons del fuster, el
cuiner i el pastisser. A la segona sessió es cantaran la del
jardiner, el bomber i el sabater.
Desenvolupament.
En
primer lloc es reprodueix la cançó per recordar-la, l’educador
engrescarà els infants per ballar lliurement amb la música, tot
seguit es torna a posar la cançó per cantar-la. Un cop s’han
cantat les cançons es divideix els infants en tres grups.
L’educador explica als infants que ara jugaran a un joc de
memòria. L’educador reproduirà una cançó un cop mes i un
grup l’ha de cantar. A la meitat de la cançó, s’aturarà la
música i el grup ha de seguir cantant el que recordi de la cançó.
Es repetirà el mateix amb cada grup. Depenent del temps
disponible de la sessió es pot fer un cop amb cada grup o es pot
repetir amb les altres cançons. Si es fa amb totes les cançons
cada grup, l’educador ha de començar cada cançó amb un grup
diferent per tal que tots els grups siguin els primers en cantar
una cançó.
Cloenda.
Per
finalitzar l'activitat l'educador preguntarà als infants quin
ofici els ha agradat més.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos: |
Materials:
Reproductor de CD.
CD
de les cançons amb les cançons del Fuster, del Cuiner, del
Pastisser, del Jardiner, del bomber i la del Sabater.
Lletres
de les cançons.
Humans:
Aquesta activitat es pot dur a terme amb un sol educador.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adaptacions: |
Al
treballar amb cançons populars es pot donar el cas que siguin una
mica complicades per l’edat dels infants. Per simplificar les
cançons en alguns casos podem eliminar la segona estrofa de la
cançó i substituir-la per una repetició de la primera,
concretament en el cas de la cançó del pastisser, el jardiner i
el cuiner.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació
de l'alumne:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Essent
0 la valoració mínima i 4 la màxima.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CANÇONS
DE L’ACTIVITAT:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CANÇÓ
DEL FUSTER
Conec
un fuster, ni jove ni vell,
Que
sap picar claus a cop de martell.
Quan
passa el ribot poleix els taulons
I
fa uns encenalls com tirabuixons.
Només
vol serrar si té un bon xorrac
I
quan ja està llest és que ja ha acabat.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CANÇÓ
DEL CUINER
Sóc
un cuiner
que
remeno les cassoles
faig
el menjar
i
tothom es llepa els dits.
Les
cassoles són al foc,
van
bullint a poc a poc,
les
verdures, les patates
i
també l’arròs.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
LA
CANÇÓ DEL PASTISSER
Sóc
pastisser
faig
pastissos i altres dolços
si
ets llaminer
vine
que un jo te'n faré!
Amb:
farina, sucre i ous!
També
una mica de fruita
Crema
i xocolata en pols!
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CANÇÓ
DEL JARDINER
Sóc
jardiner
i
m'agraden molt les plantes
tinc
moltes flors
i
les rego poc a poc.
Margarides
i clavells
violetes,
pensaments!
Quan
els dic coses boniques
creixen
i em poso content!
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CANÇÓ
DEL BOMBER
Som
els bombers
que
anem a apagar foc
amb
la camisa neta
i
el bigoti dret.
Som
els bombers
que
venim d’apagar foc
amb
la camisa bruta
i
el bigoti tort.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CANÇÓ
DEL SABATER
Passa
el fil i torna a passar el fil,
estira,
estira, i toc, toc, toc. (2)
Sabater,
bon sabater
les
sabates, les sabates,
sabater,
bon sabater,
les
sabates has de fer.
|
dissabte, 9 de gener del 2016
Cantem amb els oficis
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada