dissabte, 9 de gener del 2016

Cantem amb els oficis

 
Nom component de grup que realitza aquesta activitat:
Jaume J. Beltri Beltri.
Títol de l'activitat:
Cantem amb els oficis.
Edat:
2 a 3 anys
Grup:
Tota la classe en gran grup.
Objectius d'aprenentatge:

Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:

  • Controlar el moviment del propi cos
en la dansa.
  • Mostrar seguretat emocional i física per mitjà de propostes d’activitats en petit grup.

Àrea 2: Descoberta de l’entorn:

  • Conèixer elements característics dels oficis.
  • Identificar alguns estris emprats en els oficis.

Àrea 3: Comunicació i llenguatge:

  • Comprendre i interpretar les cançons i els contes

Continguts:

Àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres:

Realització de moviments a través de la música.

Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies possibilitats expressives, per mitjà de la participació activa en les activitats de grup.

Col·laboració i respecte amb els altres en relació a les seves pròpies accions durant les activitats proposades en grup.
Experimentació i consciència corporal a través de la música i danses populars amb les cançons i balls dels oficis.


Àrea 2: Descoberta de l’entorn:

Coneixement dels elements característics de l'entorn social i cultural mes proper, mitjançant la participació en cançons, balls i festes populars.
Interès per comprendre la realitat que l’envolta, establint una relació interactiva com a font d'aprenentatge.





Àrea 3: Comunicació i llenguatge:

Estimulació i desenvolupament de l’expressió oral.
Establir normes socials que regeixen l'intercanvi lingüístic, esperar el torn a l'hora de realitzar cançons populars.
Gust per escoltar i memoritzar cançons durant audicions fetes a l'aula

Durada/Temps:
L’activitat està dividida en dues sessions, a la primera sessió es cantaran les cançons del fuster, el cuiner i el pastisser. A la segona sessió es cantaran la del jardiner, el bomber i el sabater.
Dues sessions de 35 min
Espai:


L’activitat es realitzarà a l’aula, si es necessari es retiraran els obstacles per tal de tenir lloc per tal que tot el grup tingui espai per ballar.
Desenvolupament:


En aquesta activitat es recordaran les cançons dels oficis que s’han cantat a l’activitat “Jo de gran vull ser...”

Inici.
Per tal de refrescar la memòria dels infants, l’educador els preguntarà si recorden quins oficis han vist, les eines que fan servir, tot donant algunes pistes. Un cop s’han recordat els oficis, l’educador dirà als infants quines cançons es cantaran en aquesta sessió. L’activitat està dividida en dues sessions, a la primera sessió es cantaran les cançons del fuster, el cuiner i el pastisser. A la segona sessió es cantaran la del jardiner, el bomber i el sabater.

Desenvolupament.
En primer lloc es reprodueix la cançó per recordar-la, l’educador engrescarà els infants per ballar lliurement amb la música, tot seguit es torna a posar la cançó per cantar-la. Un cop s’han cantat les cançons es divideix els infants en tres grups. L’educador explica als infants que ara jugaran a un joc de memòria. L’educador reproduirà una cançó un cop mes i un grup l’ha de cantar. A la meitat de la cançó, s’aturarà la música i el grup ha de seguir cantant el que recordi de la cançó. Es repetirà el mateix amb cada grup. Depenent del temps disponible de la sessió es pot fer un cop amb cada grup o es pot repetir amb les altres cançons. Si es fa amb totes les cançons cada grup, l’educador ha de començar cada cançó amb un grup diferent per tal que tots els grups siguin els primers en cantar una cançó.

Cloenda.
Per finalitzar l'activitat l'educador preguntarà als infants quin ofici els ha agradat més.
Recursos:
Materials: Reproductor de CD.
CD de les cançons amb les cançons del Fuster, del Cuiner, del Pastisser, del Jardiner, del bomber i la del Sabater.
Lletres de les cançons.
Humans: Aquesta activitat es pot dur a terme amb un sol educador.
Adaptacions:


Al treballar amb cançons populars es pot donar el cas que siguin una mica complicades per l’edat dels infants. Per simplificar les cançons en alguns casos podem eliminar la segona estrofa de la cançó i substituir-la per una repetició de la primera, concretament en el cas de la cançó del pastisser, el jardiner i el cuiner.

Avaluació de l'activitat:



0
1
2
3
4
Observacions
La metodologia ha estat adequada als infants?











La intervenció dels educadors ha sigut la adequada?











L’espai utilitzat ha estat l’adequat?











S’han obtingut els objectius esperats?











La planificació de la temporització ha estat adequada a les activitats?











Els infants han participat activament en les activitats?











Les activitats proposades han sigut les correctes?













Avaluació de l'alumne:




0
1
2
3
4
Observacions
Controla el cos al ballar?














Mostra seguretat en les intervencions al recordar les cançons en petit grup?











Coneix els elements característics dels oficis?











Identifica alguns estris emprats en els oficis?











Compren les cançons?














Canta correctament les cançons?














Respecta els torns?














Participa activament a l’activitat?















*Essent 0 la valoració mínima i 4 la màxima.


CANÇONS DE L’ACTIVITAT:

CANÇÓ DEL FUSTER


Conec un fuster, ni jove ni vell,
Que sap picar claus a cop de martell.

Quan passa el ribot poleix els taulons
I fa uns encenalls com tirabuixons.

Només vol serrar si té un bon xorrac
I quan ja està llest és que ja ha acabat.



CANÇÓ DEL CUINER

Sóc un cuiner
que remeno les cassoles
faig el menjar
i tothom es llepa els dits.

Les cassoles són al foc,
van bullint a poc a poc,
les verdures, les patates
i també l’arròs.
LA CANÇÓ DEL PASTISSER


Sóc pastisser
faig pastissos i altres dolços
si ets llaminer
vine que un jo te'n faré!

Amb: farina, sucre i ous!
També una mica de fruita
Crema i xocolata en pols!

CANÇÓ DEL JARDINER


Sóc jardiner
i m'agraden molt les plantes
tinc moltes flors
i les rego poc a poc.

Margarides i clavells
violetes, pensaments!
Quan els dic coses boniques
creixen i em poso content!
CANÇÓ DEL BOMBER


Som els bombers
que anem a apagar foc
amb la camisa neta
i el bigoti dret.

Som els bombers
que venim d’apagar foc
amb la camisa bruta
i el bigoti tort.

CANÇÓ DEL SABATER


Passa el fil i torna a passar el fil,
estira, estira, i toc, toc, toc. (2)

Sabater, bon sabater
les sabates, les sabates,
sabater, bon sabater,
les sabates has de fer.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada